וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא תמורה

אופיר בר-זהר

10.6.2008 / 20:35

משרד האוצר דורש מרשות השידור להחזיר שכר שניתן בניגוד לנהלים. האוצר הוציא מכתב המפרט חריגות והסכמי שכר

אלי כהן, הממונה על השכר באוצר, הוציא היום מכתב המפרט הסכמי שכר שנחתמו שלא לפי הנהלים בין רשות השידור לבין עובדיה. ההסכמים נחתמו בניגוד להסכמים קיימים בין האוצר לבין הנהלת הרשות.

במכתב נאמר כי "הממונה על השכר שוקל להפעיל לגבי ההסכמים המפורטים את סמכויותיו, לרבות מתן הוראה לרשות לתבוע השבת סכומים ששולמו לעובדים לפי הסדרים אלה". נציגי העובדים יוכלו להגיב תוך שלושים יום למכתב זה.

יו"ר רשות השידור, משה גביש, אישר את הדברים ומסר כי "לפני כארבעה חודשים העברנו לאוצר רשימה של כל ההסכמים שנחתמו בשנים הקודמות ולא מצאנו עבורם אישורים. תשובת הממונה בעצם היא מענה לכל הדברים שהעברנו לו".

בין ההפרות המפורטות במסמך ניתן למצוא הענקת דרגות אישיות וכן דרגות שלא לפי התקן ולפי הכללים, המשפיעות על תנאי השכר. בין השאר ניתן למצוא דרגות פרישה שניתנו לעובדים שלא כמפורט בהסכמים ומעבר למותר, וכן הענקת דרגה מיוחדת הניתנת רק למשנים למנכ"לים, שגם היא לא אושרה על ידי האוצר.

בנוסף מפורט במסמך כי העובדים מקבלים שעות נוספות שלא לפי דיווח של שעון נוכחות, וכן לא בהכרח לפי מה שביצעו בפועל, מאחר שקיים נוהל של תשלום עבור שעות נוספות אחרי שעה מסוימת.

האוצר קובע כי יש לשלם 125% מהשכר בשעתיים הנוספות הראשונות, ו-150% בשעה השלישית ואילך. אולם ברשות משלמים שיעורים גבוהים בהרבה, כגון 275% לאחר חצות ו-225% אחרי יום שישי ב17:00.

עוד בהפרות ניתן למצוא תשלום עבור שעת כוננות עבור כל יום עבודה, תשלום של שעתיים כוננות עבור כל שידור חי שאינו ספורט או חדשות ותשלום שעות כוננות בהתעלם מהתפקיד הספיציפי אותו ממלא העובד. חריגות נוספות שגילה האוצר כוללות אי תשלום אגרה על ידי חלק מעובדי הרשות וכן צבירת ימי חופש בגין עבודה בשבת.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור צריכה לפעול לפי מינהל תקין. בסמכותו של אלי כהן לדווח על דברים שאינם תקינים. לפי בדיקתו נעשו הסכמים שלא כחוק ואנו נבדוק טענות אלו ונפעל על פי פסיקתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully