וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלקה ראשונה

נתן ליפסון

12.6.2008 / 16:14

הושק ProPublica עיתון ללא כוונת רווח שהוקם על ידי פול סטייגר, שיתמקד בעיתונות חוקרת וממומן בעיקר מתרומתה

"ProPublica" מציג את עצמו: "חדר חדשות עצמאי וללא כוונת רווח המפיק עיתונות חוקרת לטובת האינטרס הציבורי. אנו חותרים לשינוי באמצעות חשיפת ניצול החלשים על ידי החזקים וכישלונם של בעלי עמדות הכוח להצדיק את האמון שניתן בהם".

מקור המימון העיקרי של העיתון הוא תרומה של הרברט ומריון סנדלר, שהקימו את World Savings Bank - אחד מבנקי ההלוואות והחיסכון הגדולים בארה"ב ואחד המוסדות הפיננסיים הרווחים ביותר בארה"ב. הרברט סנדלר הוא יו"ר ProPublica. השניים התחייבו להעביר לעיתון 10 מיליון דולר כל שנה.

זהו הניסיון הגדול הראשון להקים גוף חדשותי, בוודאי כזה המתמקד בחשיפת שחיתויות, ללא כוונת רווח וניסיון חלוצי לעזוב את המודלים העסקיים שקיימו את ענף העיתונות במשך לפחות 150 שנה. האתר מכיל חומרים מקוריים וכן חומרים מיצרני תוכן מקורי אחרים ויש לו שישה מדורים ראשיים: עסקים וכסף, צדק וחוק, אנרגיה וסביבה, ממשל ופוליטיקה, מדיה וטכנולוגיה וביטחון לאומי.

הפיצ'ר המרכזי של האתר הוא מדור בשם "Scandal Watch" ("מעקב שערוריות"), המכיל רשימה של שערוריות שהוא עוקב אחר התפתחותן. שלושת האייטמים בראש הרשימה כעת: היחס לעצורים במחנה המעצר של צבא ארה"ב בגואנטנאמו שבקובה, שערוריות הקשורות למימון פדראלי ושערוריות בנוגע לחוזים שניתנו לגופים אזרחיים בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully