וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם ניקח את מנהטן, אחר כך את ברלין

נמרוד הלפרן

12.6.2008 / 19:34

הערכות: רופרט מרדוק מתכוון לרכוש את השליטה בחברת הטלוויזיה בתשלום פרמייר, שנסחרת לפי שווי שוק של 2.4 מיליארד דולר

ענקית המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק, עשויה להגיש הצעה לרכישת השליטה בפרמייר חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה בגרמניה. זאת, לפי הערכות סוחרים בשווקים, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. ניוז קורפ צברה נתח של 25% בפרמייר מאז חודש ינואר.

"השמועה לפיה ניוז קורפ מתכוונת להגיש הצעת רכש עבור שארית מניות פרמייר, שוב מתרוצצת", אמר סוחר אקווינט, תומס נייג'ל. מניית פרמייר עלתה היום בכ-4% בבורסת פרנקפורט, ונסחרת כעת לפי שווי של 1.56 מיליארד יורו (2.4 מיליארד דולר).

בתגובה לדיווח אמר לבלומברג דובר פרמייר, כי לא ידוע לו על הצעת רכש של ניוז קורפ. דוברת חברת ניוז קורפ בלונדון סירבה להגיב על הדיווח.

אנו מצפים לעבוד בצורה מועילה ביחד עם הנהלת פרמייר לשיפור הצמיחה, ולגבי קביעת הכיוון העתידי של עסקי החברה", אמר בחודש פברואר, ג'יימס מרדוק, מנהל חטיבות אירופה ואסיה של ניוז קורפ, ובנו הצעיר של מרדוק, אשר סומן כיורשו העתידי של אביו כראש ענקית המדיה.

החזקותיה של ניוז קורפ במגזר הטלוויזיה בתשלום באירופה כוללות נתח של 39% בבריטיש סקיי, חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה בבריטניה, ובעלות מלאה על סקיי איטליה, ספקית שירותי הטלוויזיה בתשלום הגדולה באיטליה.

פרמייר, חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה בגרמניה ובאוסטריה, היתה בעבר חלק מאימפריית המדיה קירש של היזם לאו קירש. מוקדם יותר היום אישרה פרמייר, כי מכירותיה השנתיות בטווח הבינוני והארוך צפויות להיות בטווח של 3-2 מיליארד יורו בשנה, הודות למעבר משידור אנלוגי לשידור דיגיטלי.

ניוז קורפ, החולשת על אימפריית מדיה הכוללת את העיתונים הבריטים "טיימס" ו"סאן" ורשת הטלוויזיה "פוקס", רכשה בשנה שעברה את המו"לית דאו ג'ונס, המוציאה לאור את העיתון "וול סטריט ג'ורנל", תמורת 5 מיליארד דולר. רופרט מרדוק הוא מבעלי ערוץ 10 הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully