וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת טלוויזיה

אופיר בר-זהר

13.6.2008 / 11:35

מבקר המדינה ביקש מהרשות השנייה מסמכים של ועדת תורג'מן. במשרד המבקר מכחישים: אנחנו לא בודקים את הוועדה

מבקר המדינה ביקש מהרשות השנייה לקבל מסמכים מעבודתה של ועדת תורג'מן. הדובר של מבקר המדינה הכחיש את הדברים, ומסר כי המבקר לא ביקש את המסמכים הנוגעים לוועדה ולא בודק את הוועדה בשום דרך.

ועדת תורג'מן, שהוקמה לפני כמה חודשים על מנת לבחון את מצבו של ערוץ 10, הודיעה על המלצותיה בתחילת החודש. לפי המלצות אלה ערוץ 10 יצטרך להחזיר חובות על מחויבויות עבר בסך כ-103 מיליון שקל. בנוסף המליצה הוועדה כי זיכיונו של הערוץ יוארך עד 2012, בכפוף לשינוי חקיקה.

מסקנותיה של הוועדה הרגיזו גורמים רבים בשוק, בעיקר את המתחרים, שהתרעמו על "אי השוויון" שבהקלות לערוץ - וטענו כי אין סיבה לחדש את זיכיונו כל עוד לא עמד במחויבויות העבר. עוד עלה מדבריהם כי ערוץ 10 זוכה להטבות מופלגות מהרשות השנייה לאורך זמן, וכי אין סיבה שהרגולטור יקל על ערוץ אחד ועל אחר לא.

גם בערוץ 10 לא היו מרוצים מהתוצאה הסופית, וטענו שיש להחיל את ההסכם שחתמו עם היוצרים. מנכ"ל הערוץ, מודי פרידמן, תקף במכתב חריף את מסקנות הוועדה: "במקום להקשיב לעמדת היוצרים, פעם נוספת בוחר הרגולטור לקבוע מתווה שאינו תואם את המציאות".

כמה ימים לאחר מכן הביעו גם היוצרים את מורת רוחם מכך שלא התקבל ההסכם עם הזכייניות. היוצרים טענו במכתב לראשי הרשות השנייה וליו"ר ועדת הכלכלה, גלעד ארדן, כי "במשך כל שנות פעילות המועצה והרשות השנייה אנו עדים ל'רגולציית אשליות', הקובעת דרישות תוכן שמעולם לא התממשו. בצעד נדיר נחתמו הסכמים עם שלושת הזכיינים לקביעת היקפי ההשקעה בתוכן, ובמקום להחליט על אימוצם, הרגולטור, הזכיינים וועדת הכלכלה נערכים שוב להקיז את דמנו".

במשרד המבקר הכחישו את הדברים. מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "במשרד יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, לא התקבלה שום בקשה מהמבקר בכתב או בעל פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully