וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח גדול, צרות גדולות

סוכנויות הידיעות

13.6.2008 / 18:33

רגע לפני שהיא מגיעה לקשת, ירידה ברייטינג של "האח הגדול" גורמת לבנקים למכור את ההלוואות שניתנו לרכישת אנדמול. ינון קרייז בהיכון

ירידה ברייטינג של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" בטלוויזיה הבריטית גרמה לבנק ההשקעות גולדמן סאקס וקבוצת בנקים נוספים לתכנן מכירה בהנחה משמעותית - 72.5 סנט לדולר - של ההלוואות שניתנו לרכישה הממונפת של 75% ממניות החברה ההולנדית אנדמול, המפיקה הטלוויזיונית של התוכנית. החברה נרכשה במאי 2007 בידי המיליארדר ההולנדי ג'ון דה מול, חברת מדיה סט של ראש ממשלת איטליה, סילוויו ברלוסקוני, וחברת ההשקעות הפרטיות של גולדמן סאקס בניו יורק תמורת 2.6 מיליארד יורו.

הבנקים צפויים להציע למשקיעים את הזכויות על ההלוואות בשווי 2.2 מיליארד יורו (3.4 מיליארד יורו), דיווח האתר "בלומברג" מפי גורמים שסירבו להזדהות. המחיר נמוך ביותר מ-19 סנט לדולר משיעור ההחזר הממוצע. המכירה היא חלק ממדיניות הבנקים המובילים להיפטר מההלוואות שניתנו לפני משבר הסאבפריים. עד כה, הצליחו הבנקים להוריד את כמות שיעור ההלוואות מ-350 מיליארד דולר לפחות מ-100 מיליארד דולר. אנליסטים ציינו כי כל מכירת הלוואות מתחת למחיר של 90 סנט לדולר מצביעה על מצוקה. להערכתם, הבנקים מוכנים כעת למכור את ההלוואות במחיר נמוך ובלבד שיוכלו להימנע מהצהרה על הפסדים בדוחות הרבעוניים.

"האח הגדול" היא תוכנית המצלמת קבוצה של צעירים זרים המתגוררים ביחד בבית המבודד מהסביבה החיצונית. פרק הפתיחה של העונה התשיעית של הסדרה, שהוקרן החודש בבריטניה, משך למסך 5.2 מיליון צופים - ירידה של 26% לעומת 2006, לפי נתונים שהתפרסמו בעיתון הבריטי "גארדיאן". אנליסטים מעריכים כי "הסדרה מתקרבת לסוף ימיה".

הירידה בפופולריות של "האח הגדול" מציבה אתגר גדול בפני "ילד הפלא" קרייז שהתמנה לתפקיד מנכ"ל אנדמול רק בחודש שעבר. קרייז, ישראלי שהיגר לארה"ב, פגש את המפיק חיים סבן במהלך לימודי ה-MBA שלו ב-UCLA ב-93', ומאז הוא עובד לצדו. עוד לפני שמלאו לו 30 הפך לעוזרו וליועצו הבכיר של סבן, והפיק עמו כמה תוכניות טלוויזיה - בהן "פאואר ריינג'רס". בהמשך עבר קרייז מלוס אנג'לס ללונדון והקים את ערוץ פוקס קידס אירופה שהוחזק בידי סבן ורופרט מרדוק, לפני שנרכש ב-2001 על ידי ענקית המדיה האמריקאית דיסני תמורת 5.3 מיליארד דולר. באפריל מכר את מניותיו בחברת "קשת" כאשר סבן מכר את מניותיו למוזי ורטהיים. קרייז בן ה-42 מתגורר בלונדון עם אשתו, השייטת האולימפית ענת פבריקנט.

אנדמול סבלה מעזיבת בכירים בשנה האחרונה, ומנסה להשתחרר מהתדמית של "חברה של להיט אחד" שקיבלה בעקבות הצלחת "האח הגדול". לפי ההערכות, המשימה שהוטלה על קרייז היא להכפיל כמעט את רווחי החברה לפני מס, ריבית, פחת והפחתות (EBITDA) - מכחצי מיליארד דולר בשנה לכ-900 מיליון דולר. ב-2006 רשמה אנדמול רווח נקי בסך 233 מיליון דולר על בסיס הכנסות של 1.5 מיליארד דולר. קרייז ציין עם היכנסו לתפקיד כי הוא מתכוון להרחיב את היקף הפקות הדרמה של החברה, המתמחה בעיקר בתוכניות ריאליטי ושעשועונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully