וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם להם מגיע

ענת קם

16.6.2008 / 12:25

יו"ר רשת פנה לרשות השניה וביקש כי רשת תקבל לידיה את נתוני ועדת תורג'מן. רוזן מבקש גם להשוות את תנאי הרגולציה לאלה של ערוץ 10

יושב ראש זכיינית ערוץ 2 רשת יוסי רוזן דורש ממועצת הרשות השנייה לפעול בצורה שוויונית כלפי כל הזכיינים. במכתב אשר נשלח אמש ליושבת ראש מועצת הרשות נורית דאבוש, מתייחס רוזן להמלצות ועדת תורג'מן, על פי הפרסומים בתקשורת ועומד על כך כי רשת תקבל לידה את כל הנתונים הרלבנטיים.

במכתבו כותב רוזן: "ברצוני להבהיר, כי רשת ניגשה למכרז על הערוץ השני תוך הסתמכות על מצגים הקובעים כי שני הערוצים יפעלו בתנאי רגולציה שווים כפיי שמחייב עקרון היסוד החוקתי-עקרון השוויון. אין חולק על העובדה כי, ערוץ 10 הפועל זו השנה השביעית סיים את תקופת 'ינקותו', זה מכבר. חרף זאת עדיין ננקטת כלפי רשת רגולציה בלתי שוויונית ביחס לערוץ 10, תוך שרשת מופלית לרעה במגוון רב של תחומים ונושאים ונאלצת להתחרות עם ערוץ 10 בתנאי רגולציה בלתי שוויוניים, ובנחיתות מובנית".

טענות אלו עלו בכתבי העתירות שהגישו רשת וקשת לבג"צ נגד הרשות השנייה, בו ביקשו הוצאת צו ביניים שימנע את יישום החלטת הרשות בדבר השלמת מחויבויות התוכן של שנת 2006. בהמשך מכתבו כותב רוזן: "כעת, משהוקמה ועדה לבדיקת עמידת ערוץ 10 במחויבויות העבר שלו ולנוכח ממצאיה, מוצאת רשת לנכון להקדים ולהעמיד אתכם מראש, על כך כי כל מהלך אשר אותו תוביל המועצה או הרשות השנייה חייב להיות שוויוני באופן ששני ערוצי הטלוויזיה המסחריים יפעלו בתנאים שווים בכל הקשור למערכת החובות והדרישות החלות עליהם, ובכלל זה, כל החלטה שעניינה הוצאה על תוכן, מכסות ההפקה, סכומי ההוצאה על הפקה, השקעה בהפקת סרטי קולנוע ישראלים, מקום שידוריה ומושבה של חברת החדשות, גובה דמי הזיכיון, וכיוצא באלה... לפי התרשמותנו, היקף ההקלות שניתנו בפועל לערוץ 10 בעבר הינו גבוה בהרבה מזה הנקוב, לכאורה, בדו"ח וועדת תורג'מן, וגם בשל כך, חובת השקיפות המוטלת על המועצה הינה כפולה פי כמה וכמה".

מועצת הרשות השנייה נמסר- בתגובה למכתבו של רוזן: "פעילות מועצת הרשות השנייה בשלוש שנים האחרונות מונחת על ידי העיקרון שכל הזכיינים מחויבים לעמוד במחויבויות שלהם הן בהיבט התכני והן בהיבט הכספי. כל פעילות המועצה גזרה גזירה שווה על שני הערוצים. גם דו"ח תורג'מן נותן את דעתו לעקרון השוויוניות בין הזכיינים בערוץ 2 ובערוץ 10. הדו"ח יועלה לדיון במועצה בשבוע הבא ולאחר אישורו יפורסם".

היוצרים: רשת מתעלמת מהסכם הבוררות

ארגוני היוצרים פנו אתמול ליועץ המשפטי של הרשות השנייה, עורך הדין דורון אבני, וטענו להפרת תנאי הזכיון מצד רשת, מאחר שאינה פועלת לחתימת הסכם עם היוצרים המסדיר את תנאי העבודה והתשלום שלהם. לטענת היוצרים, על הרשות להקפיד על אכיפת הסעיפים להם התחייבה רשת במכרז בו זכתה לפני כשלוש שנים.

במכתב שנשלח על ידי עורכת הדין סמדר בן נתן, תקפו היוצרים את התעלמות רשת מהסכם הבוררות שנחתם: "עמדה זו מלמדת כי רשת מתנערת למעשה מתנאי מחייב במכרז, תנאי שהפך לחלק בלתי נפרד מהזיכיון לשידוריה. רשת מתנערת לא רק מהחובה להגיע להסכם, אלא אף מהסכם הבוררות שהיא עצמה חתמה עליו ומסרה אותו לרשות השניה, בטענות מטענות שונות שלא הועלו על ידיה עובר להגשת ההצעה במכרז ולזכייתה בזכיון לשידורים. זאת למרות שמדובר היה שתהליך ארוך ומורכב במסגרתו הגישו המועמדות שאלות וקיבלו תשובות ביחס לתנאי המכרז. מדובר אם כן בהפרה של הזכיון לשידורים".

מהרשות השניה נמסר: "המכתב הופנה לרשת לקבלת עמדתה בסוגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully