וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירות שרון

ענת קם

17.6.2008 / 13:48

משרד המשפטים הורה על פתיחה בחקירה נגד ערוץ 10 בעקבות שידורו של הסרט "רק תאיר יודעת" ופרסום קטעים אסורים מחקירת זדורוב

משרד המשפטים הודיע היום כי יפתח בחקירה נגד האחראים לשידור הסרט "רק תאיר יודעת" על חקירת רצח תאיר ראדה בערוץ 10 לפני כשבועיים. המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, יהושע למברגר, החליט להורות על פתיחת החקירה בתאום עם ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יוחנן דנינו.

הבקשה לפתוח בחקירה הועברה למשטרה בעקבות חשד כי נעברה עבירה על סעיף 13 לחוק הדין הפלילי בשידור קטעים מחקירתו של הנאשם רומן זדורוב. הסעיף אוסר לפרסם תיעוד קולי או חזותי של חקירת חשודים ללא אישור של בית המשפט.
לאחרונה נמנע ערוץ 1 משידור קטעים מצולמים מחקירת זדורוב, וזאת משום שלא ניתן לכך אישור של בית המשפט הרלוונטי. ערוץ 1 אף ערער על ההחלטה לבית משפט העליון והערעור נדחה.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לפני שידור הסרט פנה משרד המשפטים לערוץ 10 וטען כי תמונת מהלכי המשפט המוצגת בסרט מסולפת ובלתי מאוזנת. עוד נטען, כי שידור הסרט יפגע בעקרון הסוביודיצה, לפיו אסור לכלי תקשורת להביע דעה בנושא הנמצא בדיון בבית המשפט לפני שניתן פסק דין, מתוך חשש שהפרסום יפגע בשיקול הדעת המקצועי של השופטים. בפניית משרד המשפטים לערוץ 10 לפני השידור לא צוינה העבירה על סעיף 13, מאחר שלא ידעו כי בסרט יופיעו קטעים מחקירת זדורוב.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "הסרט 'רק תאיר יודעת' הינו סרט תיעודי אודות פרשת רציחתה של תאיר ראדה ז"ל, פרשה המעסיקה את הציבור בישראל מזה כשנה. הסרט הציג את הפרשה האמורה מזוויות שונות. כתבות דוגמת הסרט הנדון מפורסמות, הלכה למעשה, באמצעי התקשורת מדי יום. יתרה מכך, מידע רב על הפרשה מועבר לעיתים תכופות לאמצעי התקשורת השונים מצד גורמי המשטרה, לרבות באמצעות מסיבת העיתונאים שנערכה על ידי משטרת ישראל במהלך החקירה. אנו עומדים מאחורי עמדתנו כי לא נעברה כל עבירה בסרט, אשר נבדק היטב לפני שידורו ומקווים, שלא מדובר בניסיון השתקה של כלי תקשורת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully