וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההדלפות נועדו למנוע ביקורת על דו"ח תורג'מן"

ענת קם

18.6.2008 / 13:10

ערוץ 10 דורש מהרשות השניה לקיים שימוע בעניין דו"ח תורג'מן לפני הדיו במועצת הרשות וכן לדון בו בהקשר להבנות שנחתמו עם היוצרים

ערוץ 10 דורש לקבל את מסקנות דו"ח תורג'מן ולקיים שימוע בעניינו לפני הדיון בנושא במועצת הרשות השנייה. במכתב שנשלח ליושבת ראש מועצת הרשות, נורית דאבוש, באמצעות עורך הדין יורם בונן ממשרד פישר-בכר ושות', תוקף הערוץ את החלטת הרשות לקיים דיון במועצה לפני שהערוץ יציג את תגובתו וכן מתייחס לפרסומים בדבר מסקנות הועדה בתקשורת.

במכתבו תוהה עו"ד בונן מדוע הרשות מתכוונת לדון במכתב לפני ששמעה את עמדת הערוץ: "המדובר בוועדה שהוקמה במיוחד לצורך דיון בנושאים הקשורים בערוץ 10, בדו"ח שכל כולו אמור לעסוק בסוגיות הטעונות התייחסות עובדתית ומשפטית של ישראל 10, ובהמלצות בעלות משמעות קרדינאלית לגבי ערוץ 10, ובו דרישה לקבל את הדו"ח ולקיים את זכות השימוע לפני הדיון בהמלצות ועדת תורג'מן... בשבועות האחרונים הוצפו כלי התקשורת השונים בקטעי דו"ח וברסיסי המלצות, ורק מבעל הדבר - ערוץ 10 - נמנעת הזכות לקבל לידיו את הדו"ח הרה הגורל מבחינתו, ולהתייחס אליו. כל שנמסר לישראל 10 הוא מידע חלקי בדבר ההמלצות האמורות להיכלל בדו"ח."

בהמשך המכתב מבקר הערוץ בחריפות את הניסיון להפריד בין הדיון במחויבויות ערוץ 10 לבין הדיון במזכרי ההבנות שנחתמו בין היוצרים לבין הזכייניות השונות. לטענתו, הרשות השניה היא שקישרה בין הדברים והיא זו שביקשה מבית המשפט העליון לדחות את הדיון בעתירת היוצרים לאור המגעים שמתנהלים בינם לבין הזכייניות.

"ברור לכל, שההסדר המגולם בהסכם היוצרים קשור קשר הדוק לדו"ח ועדת תורג'מן ולהמלצותיה, ועל כן אין זה מתקבל על הדעת שהמועצה תדון בנושא באופן מקוטע וכשבפניה תמונה חלקית בלבד. דו"ח ועדת תורג'מן והסכם היוצרים חייבים להידון כמקשה אחת, כשבפני המועצה מוצגת התמונה המלאה, באופן שיאפשר לה לקבל החלטה מושכלת, המביאה בחשבון את מכלול השיקולים הרלוונטיים".

גורם בכיר בערוץ 10 אמר היום: "שבועיים אנו קוראים על הדו"ח בתקשורת אך טרם קיבלנו אותו. כפי הנראה ברשות השניה חששו מביקורת שלנו ושל היוצרים ולכן הדו"ח הודלף לתקשורת מבלי שקיבלנו אותו ומבלי שיכולנו להגיב לגופו. אנו סבורים כי הדלפות אלו כשלעצמן, אשר נועדו למנוע ביקורת ציבורית על דחיית הסדר היוצרים וליצור תפיסה לפיה הדו"ח מעניק לערוץ 10 הקלות, מטילות צל כבד על עבודת הועדה ואנו שומרים לעצמנו את הזכות לפעול בקשר לכך. כמו כן, לא ייתכן שכלל לא ידונו בתוצאות ההיסטוריות אליהם הגענו עם היוצרים".

גורמים ברשות השניה הביעו פליאה נוכח פניית ערוץ 10. לטענתם הרשות קיימה פגישות הן עם הנהלת הערוץ והן עם בעלי המניות וגם אם היוצרים. מהרשות נמסר בתגובה: "ביום ראשון ה- 22/6 יובא דוח תורג'מן לדיון ואישור המועצה כמתוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully