וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורים לשעת לילה מאוחרת

ענת קם

22.6.2008 / 0:14

כתבי ידיעות קיבלו הנחיה לבקש תגובות מהנהלת בתי המשפט סמוך למועד סגירת העיתון מחשש להדלפות למעריב. דוברת בתי המשפט: כתבי ידיעות מקבלים יחס שווה וטיפול הולם"

מחריף הקרע בין ידיעות אחרונות והנהלת בתי המשפט. ביום חמישי האחרון ניתנה הנחיה לכתבי העיתון, כי מעתה בקשות תגובה מדוברות הנהלת בתי המשפט תועברנה רק באחת עשרה בלילה, סמוך לסגירת העיתון. לטענת גורמים בכירים בידיעות ההנחיה ניתנה בעקבות מספר מקרים בהם הודלפו ידיעות של כתבי ידיעות אחרונות לכתבי מעריב בעקבות פניה של כתבי העיתון לקבלת תגובה.

שיאה של הפרשה, לטענתם של אותם גורמים, התרחש לפני כעשרה ימים. לידי יובל יועז, כתב המשטרה של ידיעות אחרונות, הגיע מסמך ובו חוות דעת בעניין העונש שיוטל על הנשיא לשעבר משה קצב במשפטו. ביום פרסום המסמך בידיעות אחרונות, הופיע במעריב מסמך באותו נושא, בו מפורטות עמדות בעד ונגד העונש שיש להטיל על קצב. סמיכות הפרסום עוררה חשד בקרב עורכי ידיעות ומכתב בנושא נשלח על ידי ראש מערכת החדשות של העיתון, הדס להב, לדוברת בתי המשפט עורכת הדין איילת פילו. במכתבה ציינה להב כי מסמך חוות הדעת נמצא בידי ידיעות אחרונות מזה מספר ימים, אולם רק לאחר שהועברה הבקשה לתגובה הופיעה ידיעה באותו נושא במעריב, מה שגרם לתחושה בידיעות שדוברות בתי המשפט העבירה את המסמך למעריב.

לאחר שנשלח המכתב הגיבה דוברות בתי המשפט כי מידע שמגיע לדוברות מכלי תקשורת אחד לא מועבר על ידה לכלי תקשורת אחר, אולם בידיעות מספרים על משבר אמון מול הדוברות. גורם בעיתון אמר ביום חמישי לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו מאוד כועסים על הנהלת בתי המשפט. הם חצו קו אדום והתנהגו בצורה לא חוקית". גורם אחר אישר כי ניתנה הנחיה לבקש תגובות מהנהלת בתי המשפט סמוך למועד סגירת העיתונים, זאת כדי למנוע הדלפה נגדית למעריב.

מערכת היחסים העכורה בין ידיעות אחרונות לבין הנהלת בתי המשפט נמשכת כבר זמן מה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, לפני מספר חודשים החליטה נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש להפסיק ולהיפגש עם כתבי ידיעות אחרונות ו- ynet לשיחות רקע והקשר בין העיתון לבית המשפט צומצם משמעותית. גורם בידיעות טען ביום חמישי, כי ההדלפות האחרונות למעריב הן חלק מהמאבק שמנהלת ביניש נגד העיתון.

מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "כל כתבי ידיעות אחרונות מקבלים יחס שווה וטיפול הולם מדוברות בתי המשפט, ככתבי כלי תקשורת אחרים". תגובת ידיעות אחרונות לא התקבלה.

המהדורה השניה של ידיעות בשישי

בתוך כך, ביום שישי האחרון הופיע ידיעות אחרונות בשתי מהדורות. במהדורה הראשונה לא התפרסמה הידיעה על התפתחויות בחקירת רצח עורכת הדין ענת פלינר לפני כשנתיים. הידיעה לא נכנסה למהדורה הראשונה מאחר שעל כל פרטי החקירה הטילה המשטרה צו איסור פרסום. בשעות הלילה התקבל בידיעות אחרונות עיתון הארץ של יום ו', בו הופיעה הידיעה, ובידיעות החליטו להדפיס מהדורה שנייה שבה התייחסות לחקירת הרצח. במעריב הידיעה לא הופיעה.

גורם בידיעות אחרונות הסביר, כי בידיעות בחרו להדפיס מהדורה שנייה ולעבור לכאורה בעצמם על הצו, מאחר שלדבריו מרגע הפרסום בהארץ לא נותרה משמעות לצו. יצוין, כי בניגוד לפרשת טלנסקי, כלי תקשורת נוספים התייחסו גם הם לגילויים החדשים בפרשה. המשטרה לא הודיעה כי תפתח בחקירה בחשד לעבירה על הצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully