וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של ה-PPV

ענת קם

22.6.2008 / 17:44

מועצת הכבלים והלווין גיבשה טיוטת מדיניות לפיה יתאפשרו שידורי שלם וצפה החל מה-1 בינואר 2009

המועצה לשידורי כבלים ולוויין פרסמה היום את הצעת מדיניותה בתחום שידורי הספורט, בהמשך לשימוע שפורסם בחודש ינואר השנה. לאחר בחינת העמדות הרבות שהוגשו, גובשה טיוטת מדיניות, שהמכלול שלה אמור לאזן בין הגורמים השונים בשוק, ובהם הגנת הצרכן. לדברי המועצה, עד היום צרכן הספורט הישראלי נפגע בשל כשלי שוק שגרמה התחרות הפרועה על רכש זכויות השידור, שהביאה לעליית מחירים וזליגת תכנים.

במרכז המדיניות המתגבשת נמצאת הסדרת שידור אירועי הספורט בשידורים חיים לארבעה ערוצים בלבד במקום ששה כפי שיש כעת, ערוצים שלהם נגישות גבוהה יותר למנויים, ועלותם נמוכה יותר. המועצה מבהירה, כי האחריות והחובה לשדר משחקים של קבוצות וספורטאים ישראליים שיש להם עניין רב בציבור היא בראש ובראשונה של הערוצים הציבוריים - רשות השידור, ערוץ 2 וערוץ 10, ואין להעביר את הנטל כולו על משדרי הטלוויזיה הרב-ערוצית. מדיניותה של המועצה תיבחן מחדש אם יחולו שינויים מהותיים בשוק כגון שינויים במחיר חבילת הבסיס או התרת פרסום בטלוויזיה הרב-ערוצית.

עיקרי המדיניות הם שלא יתאפשר עוד שידור משחקים חיים בערוצי "לייב" ו"גולד" של ערוץ הספורט על חשבון שידורם בערוצים 5 ו- 5+. צ'רלטון, מפעילת ספורט 1 ו-2 תעביר לשידור את המשחק המרכזי במחזור במפעלים מרכזיים שאצלה לערוץ הספורט, כתנאי לשידור הערוצים על ידה. בנוסף, משחק מרכזי נוסף מענפי הספורט האטרקטיביים יועבר על ידי צ'רלטון לערוץ 5+. צ'רלטון תהיה פטורה מחובה זו כשתגיע לנתח שוק של 30% מכלל המנויים.

הצעה נוספת במדיניות המועצה הוא החזרה לשיטת התשלום עבור צפייה (PPV). ההצעה לפיה במפעלים מרכזיים (ליגת האלופות בכדורגל, ליגת העל הישראלית בכדורגל, הליגות הספרדית, איטלקית ואנגלית, ליגת ה NBA) ישודרו משחקים בודדים בתשלום לפי PPV עשויה להחליף את ההצעה לפיה צ'רלטון תעביר משחק מרכזי נוסף לערוץ 5+. סעיף נוסף הוא הרחבת רשימת המשחקים בעלי עניין ציבורי שישודרו בערוצים פתוחים כך שיכללו משחקים בהשתתפות נבחרות וספורטאים ישראליים, וכן אפשרות רכישת משחק בודד בהשתתפות קבוצות ישראליות במפעלים בינלאומיים לפי PPV.

המדיניות החדשה תחל ב 1 בינואר 2009, תוך מתן זמן היערכות למפיקי הערוצים ולפלטפורמות השידור. יושב ראש המועצה, ניצן חן: "למועצה הוגשו מאות רבות של תלונות של צרכני ספורט שקצה נפשם בעלויות ההולכות וגדלות של צפייה בשידורי ספורט, ובזליגת התכנים מערוץ הבסיס לערוצים בתשלום, והכל כדי להגדיל את הכנסות החברות על חשבון צופי הספורט. בכל העולם צפייה בשידורי ספורט עולה כסף וזה לגיטימי, אך יש לשמור על מידתיות והגינות. המדיניות החדשה של המועצה תעשה סדר בבלגן, תיטיב עם הצרכן ועם צופי הספורט בישראל".

בערוץ הספורט סירבו להגיב. טרם התקבלה תגובת צ'רלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully