וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורר התפטר

אופיר בר-זהר

23.6.2008 / 19:52

מאיר שמגר התפטר מתפקידו כבורר בין הכשרת הישוב לגוסינסקי. הבוררות נוגעת למחלוקות על דרך ניהול העיתון ואופן קיום הסכם בעלי המניות

נשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר חדל מלשמש בורר בין הכשרת היישוב, החברה המחזיקה בעיתון מעריב, לבין ולדימיר גוסינסקי. כך עולה מהודעה לבורסה שהחברה הוציאה אתמול. גוסינסקי מחזיק ב27.2% ממעריב. הוא הצטרף לעיתון לפני כעשור, לאחר שהשקיע בו כ-85 מיליון דולר לפי שווי של 340 מיליון דולר.

הבוררות, שהחלה לפני כשנה, נוגעת למחלוקות על דרך ניהול העיתון ואופן קיום הסכם בעלי המניות. גוסינסקי דורש מהכשרת הישוב לפצות את מעריב אחזקות ב-85 מיליון שקל בגין נזקים שלטענתו נגרמו מעסקה, במסגרתה רכשה מעריב מחברה אחות, מלונות הכשרת הישוב, 72% ממניותיה של חברת הד ארצי תמורת 29 מיליון שקל. ארבע שנים מאוחר יותר מכרה את אחזקותיה בהד ארצי תמורת 5 מיליון שקל בלבד.

בנובמבר 2007 הגיש גוסינסקי בקשה לצרף להליך הבוררות תובענה נוספת, בה יתבע 141.5 מיליון שקל מדירקטורים של מעריב אחזקות.

מעריב אחזקות דיווחה אז כי התובענה שצורפה לבקשה היא נגד חלק מחברי דירקטוריון מעריב אחזקות. בתובענה, כך עלה מההודעה, הדירקטורים מתבקשים לשפות את החברה או את בעלי מניותיה בסכום כולל של 141.5 מליון שקל בשל נזקים שונים.

לפי ההודעה, גוסינסקי טוען בתובענה כי העילות העיקריות הן הימנעות הדירקטורים מהחלפת המנכ"ל עופר נמרודי, אי-הפעלת סמכויות פיקוח ודיווח בקשר לעסקות עם בעלי עניין והיעדר פיקוח הולם על פעולות ההנהלה בעניינים תקציביים עקרוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully