וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומ-מה חדש?

ענת קם

24.6.2008 / 14:58

מנכ"ל רשות השידור הודיע במכתב לעובדים כי צפויים קשיים בתשלום משכורות חודש יוני, הועדים התכנסו לישיבה דחופה

ועדי העובדים ברשות השידור התכנסו היום לישיבה דחופה בעקבות מכתבו של מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, לפיו צפויים קשיים בתשלום המשכורות, החל ממשכורת חודש יוני. הועדים זועמים על הצעד החד צדדי של ההנהלה, שבוצע בניגוד להסכמים ולהבנות לפיהן לא יהיו צעדים חד צדדיים כל עוד מתקיים משא ומתן בין הצדדים. הישיבה נערכה בנוכחות נציגי הסתדרות עובדי המדינה והסתדרות הטכנאים ועובדי ההנדסה ונכחו בה מאות מעובדי הרשות.

במכתב של שקלאר נכתב, כי המשכורת תשולם במועדה אולם תשלום דמי ההבראה יידחה: "צעד זה נועד לאפשר מרווח נשימה כדי למנוע קריסה מיידית. פשוטו כמשמעו. אין מדובר בתרגיל חשבונאי כזה או אחר, או טקטיקה במשא ומתן, או ניסיון של יצירת לחץ. מדובר במצוקה אמיתית של הרשות".

באסיפה שטחו נציגי הועדים את הצעדים האחרונים שנקטה הרשות, בהן ההוראה לצאת לחופשה כפויה במהלך החודשים יולי-ספטמבר. עוד נאמר, כי על העובדים לפעול על פי הנחיות הועדים וההסתדרות ולא להתקפל מול המעבידים. אחד הנוכחים באסיפה אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "יושב הראש לקח על עצמו את הניהול השוטף של רשות השידור והוא מנחית גזרה אחרי גזרה, הנחתה רודפת הנחתה. מאחר שאנחנו יודעים שהנושא נמצא עדיין בבית משפט ועוד לא ניתנה החלטה, אנחנו בינתיים שומרים על איפוק".

אגודת העיתונאים פנתה לבית הדין לעבודה

אגודת העיתונאים של רשות השידור הגישה אמש אף היא לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בקשה לצו מניעה זמני ובקשת צד בסכסוך עבודה קיבוצי כנגד רשות השידור. בבקשה שהוגשה באמצעות עורכי הדין אופיר טל ולואיז ספורטס, דורשים אגודת העיתונאים וועדי העיתונאים וההפקה בקול ישראל ובטלוויזיה מבית המשפט לתת צו מניעה הקובע כי רשות השידור אינה רשאית להפר את הסכמי העבודה וההסדרים הקיבוציים הנהוגים ברשות באופן חד צדדי , ואינה רשאית לבצע שינויים חד צדדיים שפוגעים בעובדים ובתנאי עבודתם.

עוד מבקשת האגודה מבית המשפט לקבוע כי רשות השידור איננה רשאית לכפות על העובדים לצאת ל"חופשה מרוכזת" בת חודש ימים, לא רשאית לבטל את הנוהג של הענקת שי לחג וכי היא אינה רשאית להורות על הקפאת קידומים בדרגות ומעברים בין דירוגים, בניגוד להוראות ההסכמים הקיבוציים. עוד נכתב, כי הוצאה כפויה של עובדים לחופשה נמצאת בניגוד לתקנון שירות עובדי המדינה.

חיקה גינוסר, יושב ראש אגודת העיתונאים, התייחס לבקשת צו המניעה: "הודענו מספר רב של פעמים כי אנחנו מוכנים לשתף פעולה בבניית רפורמה מרחיקת לכת ברשות השידור. אנו מנהלים משא ומתן ענייני ורציני עם הנהלת הרשות ומשרד האוצר. יחד עם זאת, הנהלת הרשות ממשיכה בצעדים חד צדדיים ופוגעת בעובדיה המסורים. לא ניתן להנהלת הרשות לקבוע את גורל העובדים באופן חד צדדי. נמשיך לעמוד על העיקרון של הגעה להסכמי פרישה ראויים, פנסיה בכבוד לפורשים והבטחת האיתנות הפיננסית של הרשות לאורך זמן".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור תמסור את תגובתה בבית הדין לעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully