וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק מאחוריך

שמרית סלע

24.6.2008 / 18:36

יפעת מחקרי מדיה: בועז יונה הוא איש העסקים בעל התדמית השלילית ביותר בעיתונות ב-2007. עם 182 כותרות שליליות

לפני קריסת חפציבה, יונה לא היה דמות תקשורתית ידועה, כאשר כמעט ולא הופיעו אזכורים אודותיו בכותרות. עם זאת, דווקא ביוני 2007, חודשיים לפני קריסת החברה, אוזכר יונה בהקשר החיובי של הנפקת חפציבה בבורסה וקניית זכויות קרקע לדיור ברוסיה בכ-8.6 מליון יורו. זאת על פי בדיקת יפעת מחקרי מדיה מקבוצת יפעת, בהנהלת נתי יעקובי אשר ערכה - לבקשת TheMarker - מחקר אודות התפלגות הסיקור בכותרות ובכותרות המשנה בעיתונות היומית, שהתייחסו ליונה על פני התקופה יוני 2006 יוני 2008.

המשבר שפרץ באוגוסט 2007, הביא עימו מספר לא מבוטל של כ-182 כותרות שליליות מובהקות על יונה עצמו, וכ-610 כותרות שליליות מובהקות על חפציבה רק בחודש אוגוסט. הכותרות עסקו בעיקרן בחובות על סך 1.25 מיליארד שקל של חברת חפציבה, סגירת ברז האשראי על ידי הבנקים לחברה והיעלמותו המפתיעה של יונה. נתי יעקובי מציין כי "אין ספק שחפציבה זכתה בתואר הלא מחמיא של החברה עם הסיקור השלילי ביותר בשנת 2007 בעיתונות הישראלית, עם כ-840 כותרות שליליות מובהקות. בועז יונה היה איש העסקים בעל התדמית השלילית ביותר עם כ-275 כותרות שליליות מובהקות".

לאחר הסערה התקשורתית העצומה באוגוסט 2007, נותר יונה בכותרות בהקשרים שלילים בלבד, אך במינון נמוך יותר. בינואר 2008, ארבעה חודשים לאחר שנעצר יונה באיטליה, הורה בית המשפט בוונציה על הסגרתו לישראל. החלטה זו גרפה עימה כ-25 כותרות שליליות מובהקות בעיתונים הישראלים אודות יונה.

החודש הגיע מספר האזכורים של יונה בכותרות העיתונות לכ-68 הופעות שליליות מובהקות, המספר הגבוה ביותר מאז נרגעו הרוחות לאחר הקריסה באוגוסט שנה שעברה. כידוע, הוחזר יונה לישראל לפני כשבוע, מלווה בחוקרי משטרה ישירות למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בבת-ים, שם קיבלו את פניו עשרות מפגינים זועמים. בימים האחרונים פורסם הסכם הטיעון שנחתם על יונה, על פיו הוא ירצה 7 שנות מאסר וישלם 4 מיליון שקל פיצויים.

בדרכו ארצה במטוס לישראל בשבוע שעבר הביע יונה את תסכולו מאנשי התקשורת הישראלית שלדבריו עטו עליו וביצעו בו לינץ' תקשורתי. מצויד ביועץ התקשורת בני כהן, הציג יונה מטרה ברורה: "אני עומד לטהר את שמי ואת שם אבי, איש רב פעלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully