וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוזר הניגון

ענת קם

24.6.2008 / 18:44

מנכ"ל ערוץ 10 בועדת כלכלה: "דורשים מהשוק דרישות שגדולות מהשוק עצמו, הרגולטור לא מבין את זה". מזל שחנוך דאום עשה קטעים

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום במסקנות ועדת תורג'מן של הרשות השנייה בעניין מחויבויות ערוץ 10. בדיון נכחו נציגי הערוץ, נציגי מועצת הרשות השנייה, נציגי זכייניות ערוץ 2 ונציגי איגודי היוצרים. בתום הדיון הוחלט כי ביום ראשון הקרוב יובא הדיון שוב לאישור מועצת הרשות השנייה ולאחר מכן לאישור שרי האוצר, התקשורת והמשפטים.

רחל תורג'מן, שעמדה בראש הוועדה הציגה את עיקרי הדו"ח הכוללים החזרת חובות בסך כ-103 מיליון שקל, מהם 60 מיליון שקל בתחום התוכן שייפרשו על פני שלוש שנים וחצי, בכפוף להארכת זיכיון הערוץ בשינוי חקיקה.

במהלך הדיון הביעו הנוכחים את עמדותיהם. מודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10, ביקר את הרגולציה שמופעלת על הערוץ ואמר: "דורשים מהשוק דרישות שגדולות מהשוק עצמו, הרגולטור לא מבין את זה ופה הבעיה. ההתחייבויות של ערוץ 10 וגם של זכייניות ערוץ 2 גדולות ממה שניתן לעמוד בו. אין לי שום בעיה עם המועצה, יש לי בעיה עם הפקידים שדואגים רק לעבודה לעצמם. זו מערכת שלא מבינה את השוק ועולה 80 מיליון שקל בשנה".

נורית אמיתי, חברת מועצת הרשות השנייה אמרה כי הועדה סימנה מטרה היא עמדה בה וחבריה נבחרו בקפידה על ידי יושבת ראש המועצה. עוד אמרה אמיתי, כי לא ניתן בכל פעם להגמיש את החוק: "יש מקום לבחון את חוק הרשות השנייה אבל הייעוד שלנו הוא לא לשנות את החוק אלא לאכוף אותו". חבר הכנסת גלעד ארדן, יושב ראש ועדת הכלכלה, ציין כי "לא ייתכן שהסכמים של המדינה עם גופים שונים יהוו בסיס למשא ומתן עם הגופים לקראת הסכם עתידי. זה הופך את ההסכם רק לטיוטה". יושבת ראש הרשות השנייה, נורית דאבוש ויושבת ראש הועדה רחל תורג'מן אמרו כי ערוץ 10 לא עמד אמנם במחויבויותיו, אולם אין מקום לקחת ממנו את הזיכיון אלא אף להאריכו, כפי שצוין בדו"ח הועדה.

במהלך הדיון, תקף חבר הכנסת דוד טל את הרשות השנייה וטען כי אינה ממלאת את תפקידה: "אתם צריכים להצדיק את קיומכם, אני לא מאמין יותר ברשות השנייה. אתם רוצים עוד שיניים אבל לא משתמשים במה שיש לכם". עוד אמר טל, כי אחת לכמה שנים מבקשים ממנו לאשר הקלות לזכיינים. בתגובה אמר לו חנוך דאום, מנהל הפיתוח והאסטרטגיה של חדשות 10 וחבר בצוות הרגולציה של הערוץ: "בכל פעם שאתה מגיע לדיון כזה אתה בא כנציג של מפלגה אחרת, פעם ש"ס, פעם קדימה, פעם המפלגה של עמיר פרץ ובפעם הבאה זו תהיה צדק חברתי, ותמיד שריינו לך מקומות, אף פעם לא נבחרת". אמירתו של דאום עוררה סערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully