וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק יעתור לבג"ץ אם יתבקש למכור מניותיו ברדיו 99

אופיר בר-זהר

25.6.2008 / 15:39

חוות הדעת של היועץ המשפטי לרשות השניה קובעת כי בסמכותה של הרשות לדרוש ממנו לוותר על אחזקותיו בתחנה

ארקדי גאידמק צפוי לעתור לבג"ץ במידה ותחליט הרשות השנייה כי יש לדרוש ממנו למכור את אחזקותיו ברדיו 99 שבבעלותו. גאידמק כבר הנחה את עורך דינו רון גזית לטפל בעניין. בימים האחרונים הוגשה חוות הדעת של היועץ המשפטי של הרשות, דורון אבני, הקובעת כי אכן יש באפשרותה ובסמכותה של הרשות לדרוש ממנו לוותר על אחזקותיו בתחנה, וכי יש צורך לעשות כך.

העניין צפוי לעלות מחר לדיון בוועדת הכספים של הרשות. בדיונים קודמים בנושא טענו יו"ר ועדת הכספים רחל פרימור ויו"ר מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש, כי לפי פרשנות החוק וכללי הרשות השנייה ייאלץ גאידמק לוותר על אחזקותיו בתחנה על רקע פעילותו הפוליטית. זאת לאחר שברשות הביאו לביטול תוכניתו המיועדת אשר היתה אמורה לעלות לשידור בזכיינית רשת.

במכתב ששלח אתמול עורך דינו של גאידמק ליועמ"ש הרשות התרעם גזית על ההדלפות לעיתונות וכן על העובדה כי הרשות מעכבת את הטיפול בעניין, מאחר וכבר בינואר ביקשה הבהרות בנוגע לאיך יימנע מצב בו גאידמק ישפיע על השידורים. בנוסף טען גזית כי לפי חוות דעת המצויה בידי מרשו אין הוא חייב למכור את אחזקותיו בתחנה.

גזית אמר היום לדה-מרקר: "אין כל מניעה כי גאידמק ימשיך ויחזיק במניות הרדיו, וזאת כל עוד הוא לא מונה לתפקיד של שר או חבר כנסת, וכי הוא לא מתערב בתכנים, ואף נקבע מנגנון שמבטיח כי לא יקרה כן".

מרדיו 99 נמסר: "נגיב לחוות הדעת ברגע שהרשות תעביר לנו אותה". מהרשות השנייה נמסר כי הנושא יעלה לדיון בוועדת הכספים ביום חמישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully