וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעה קלה על כלכלה

ענת קם

30.6.2008 / 19:45

ערוץ 10: הרגולטור מפלה אותנו לרעה. מאפשר לקשת לשדר "כוכב נולד" שלוש פעמים בשבוע ופינה כלכלית בחסות כלל פיננסים

גורמים בערוץ 10 זועמים על הרשות השניה שמענישה לטענתם, באופן סלקטיבי את הזכיינים על הפרות בשידורים. בערוץ קובלים נגד אי התערבותה של הרשות בשידורי הפינה הכלכלית שמשדרת זכיינית ערוץ 2 קשת דקות לפני מהדורת החדשות, לאחר המוסף הכלכלי של חברת החדשות. הפינה משודרת מטעם חברת ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, שידור המחויב בסימון כזמן פרסומת על פי כללי הרשות השנייה.

הטענות מתמקדות בהחלטת הרשות שלא לחייב את קשת לחדול משידור הפינה, בניגוד לדרישה דומה שהועברה לערוץ לפני כתשעה חודשים בעניין הפינה של בנק הפועלים ששולבה בתכנית לונדון את קירשנבאום. הליך ההפרה שנפתח נגד הערוץ בחודש אוקטובר האחרון הוביל את הערוץ להפסדים המוערכים בלמעלה ממיליון דולר.

גורם בערוץ 10 אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "הורדנו את הפינה של בנק הפועלים למרות שהפסדנו כסף בגלל זה וחטפנו הפרות מהרשות השנייה. קשת ממשיכה לשדר את הפינה של כלל פיננסים, בניגוד לכל התקנות, כי הרשות לא אוכפת את זה בצורה חזקה וכנראה שמשתלם להם לספוג את ה'הפרות' מצד הרשות ולהמשיך לשדר".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הפינה הכלכלית של ערוץ 2 דומה במאפייניה לפינה הכלכלית המשודרת במסגרת תוכניתו של גיא זוהר בחדשות 10. פינות אלו עיקרן מידע כללי בנושא כלכלה ולאו דווקא שייך לנותן החסות. הפינה ששודרה במסגרת לונדון את קירשנבאום עסקה בשירותים שנותן בעל החסות והמפרסם והייתה פרסומת לכל דבר ועניין. לכן, הרשות השנייה בוחנת את התשדירים והפינות לגופן על פי הכללים המקצועיים". בקשת סרבו להגיב.

ולעניין "כוכב נולד"

בערוץ 10 טוענים עוד כי הרשות השניה מאפשרת לקשת לשדר שלושה ערבים בשבוע תכנית של "כוכב נולד", בעוד שבתקופת "הישרדות" איימה הרשות כי תקנוס את הערוץ במידה שישדר מינון דומה של תכניות ריאליטי. יצוין, כי ערוץ 10 הוא זכיין שמשדר שבעה ימים בשבוע, בעוד שקשת משדרת רק שלושה - מה שאומר שבפריים טיים של כל ימי השידור שלה השבוע קשת שיבצה את "כוכב נולד".

מנשה סמירה מסר בתגובה לדברים: "על פי הקריטריונים, 'כוכב נולד' מוגדרת כתבנית בידור ולא תכנית ריאליטי. הדגש העיקרי שניבחן בעת אישור לוחות שידורים הינו תמהיל נכון בין הז'אנרים השונים ובעיקר בין תכניות סוגה עילית. צמצום תכניות הריאליטי נועד להבטיח שמירה על תמהיל ראוי הכולל תכניות דרמה, תעודה, בידור, תחקיר ועוד. ישנם מיקרים בהם משודר ז'אנר מסויים יותר מפעמיים, אך אין זה המצב הרווח בלוחות השידורים".

חנוך דאום בכיר בערוץ 10 אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "סמירה אומר ש'כוכב נולד' זה שעשועון ולא ריאליטי, בהחלט אבחנה מעוררת השראה, אבל לא רלוונטית. אם הרגולטור לא איפשר לשדר שלוש פעמים הישרדות בשבוע, מדוע הוא מאפשר לשדר שלוש פעמים 'כוכב נולד'? גם טענתו כאילו בקשת עומדים במחויבויות מופרכת והוא יודע זאת טוב ממני. יש פה אפליה ברורה".



  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully