וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוער העובד

ענת קם

1.7.2008 / 10:00

קול קורא שהופץ היום מציע לעיתונאים להצטרף לחטיבה הצעירה של אגודת העיתונאים. לינוי בר גפן מיוזמי ההתארגנות: "לא צריך לשמור את הדיונים רק לטוקבקים באתרי הברנז'ה"

החטיבה הצעירה המתהווה של אגודת העיתונאים הפיצה הבוקר "קול קורא" לאלפי עיתונאים ברחבי הארץ. במסמך, החתום על ידי עיתונאים מכלי תקשורת רבים, קוראים מקימי החטיבה לכתבים, צלמים, עורכים וגרפיקאים להצטרף לאגודה ומפרטים את יתרונות החברות בה. בין היתר, יוזמים מקימי החטיבה את הרחבת הידע של החברים בה בצורת מערך קורסים והרצאות, פעילות קהילתית שתשפר את הדו שיח בין העיתונאים והציבור ופעילות חברתית-מקצועית להחלפת דעות.

במסמך מצוין, כי חברי האגודה זכאים גם לייעוץ משפטי להגנת זכויותיהם. עוד כותבים היוזמים: "השריון העבה של הציניות והרגשות המעורבים מונעים מאיתנו מלחשוב שזה יהיה קל ופשוט. איש מאיתנו אינו מתכוון לצור על בניין מערכתו כאילו הייתה זו הבסטיליה והמו"ל מארי אנטואנט. בזהירות, ומתוך ידיעה שכרוכה בכך עבודה איטית ומחושבת, אנו מעוניינים להפוך את אגודת העיתונאים ואת בית סוקולוב למקום רלוונטי עבור ציבור העובדים במקצוע שגילם צעיר ורוחם אחראית".

הנושא המרכזי הוא הרחבת הידע

על המסמך חתומים עיתונאים מגלי צה"ל, הארץ, ידיעות אחרונות, מעריב, גלובס ועוד. לינוי בר גפן, שותפה ליוזמה אמרה לוואלה! ברנז'ה: "לא נכון להגדיר את זה כמאבק, מאבק זה משהו שקורא להרוס משהו או להתנגד אליו. אנחנו רוצים לבנות ולשפר, הקול קורא הוא גיוס חיובי בגישה אופטימית".

מה חשוב לכם לקדם על ידי החטיבה הצעירה?

"יש כמה דברים. אחד מהם זה השיח בינינו. לא צריך לשמור את הדיונים רק לטוקבקים באתרי הברנז'ה, או לתיק תקשורת, אלא גם לקיים את השיח בינינו בצורה ישירה ולא רק בתכניות מעונבות. דבר שני זה קשרי הקהילה שבהם הייתי שמחה להשקיע. להוציא את העיתונאים לדבר מול תלמידים וקבוצות של אנשים, להסביר, ללמד וליידע קצת על קריאה ביקורתית, מה נמצא מאחורי הדברים. הייתי שמחה להעלות לתודעה ציבורית את 'מאחורי הקלעים', כי כרגע אנשים ניזונים או מספקולציות קיצוניות או שקוראים את הדברים באמונה עיוורת. הדבר המרכזי הוא הרחבת הידע. כולנו יכולים לצאת נשכרים מעוד אינפורמציה מנושאים שאנחנו עוסקים בהם כל יום.

"למשל רעידת האדמה בחבל סצ'ואן בסין. הייתי שמחה להרחיב את הדעת על המשמעיות הפוליטיות והחברתיות של אירוע כזה ולא רק לדווח עליו. צריכה להיות גם לנו הבנה עמוקה יותר של מה שאנחנו כותבים ומדברים עליו".

מה יש לטאלנט טלוויזיוני כמוך לחפש שם?

"נכון שרוב החבר'ה באו מהעיתונות המודפסת או מהרדיו כי שם זה התחיל, אבל אני מגבה אותם. אני לא הבן אדם להלחם עבורו על תנאים סוציאליים, יש שם אנשים שמבינים בזה יותר. חוץ מזה, היום אני בטלוויזיה אבל מחר אני יכולה להיות בפרינט. אני מתניידת בין כלי תקשורת.

"יש פה דבר שאני מאמינה בנחיצות שלו, גם אם לא בפופולריות שלו, ואני פשוט אהיה שם. אם נצליח לשכנע אנשים להצטרף או לא זה פחות חשוב. אם זה טוב ומוצלח אנשים יגיעו. אני מאמינה שאנשים יבואו".

מתן חודורוב, הכתב הכלכלי של גלי-צה"ל, מבהיר שלא מדובר רק בפורום מקצועי להחלפת דעות: "במציאות של תחרות גוברת, קיצוצים ומעבר תכוף של עיתונאים בין כלי-תקשורת – מצאנו לנכון להקים גוף שיעגן ויחזק את מעמד הצעירים בתחום. אני מאמין שהידוק הקשרים בין עיתונאים, במישור המקצועי ובמישור הארגוני, יביא גם לשיפור הדרגתי באופן שבו המקצוע נתפס בציבור הרחב. החטיבה הצעירה באגודה אמורה להפוך תוך זמן קצר לכתובת טבעית עבור כל מי שמגלה עניין בזכויות העיתונאים, במעמדם המקצועי ובעתיד התחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully