וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנעשה במליאה

ענת קם

2.7.2008 / 14:59

אושרו בקריאת טרומית הצעות חוק לשידור החדשות המקומיות ב-HOT עד תום 2010 ושידור משחקים של קבוצות ישראליות במפעלים בינ"ל בערוצים פתוחים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית שתי הצעות חוק הקשורות לשידורי טלוויזיה. אחת מהן היא הצעת החוק של חברי הכנסת גדעון סער שלי יחימוביץ', לפיה יוארך בעד סוף שנת 2010 ההסדר במסגרתו משודרות החדשות המקומיות בטלוויזיה בכבלים. תוקפו של ההסדר להוארך כבר פעמיים עד תום שנת 2008. במקביל, בוצעו תיקוני חקיקה נוספים שנתנו הרשאה לרשות השידור להפיק את החדשות המקומיות עבור חברת HOT. כעת עוברת הצעת החוק לועדת הכלכלה של הכנסת להכנתה לקריאה ראשונה במליאה.

גדעון סער ושלי יחימוביץ מסרו: "החדשות המקומיות הן פלטפורמה בסיסית וחיונית לקיומו של הדיון התקשורתי והציבורי בנושאים מקומיים, חברתיים ופריפריאליים הנוגעים במישרין לחיי התושבים, ושרק לעיתים רחוקות מקבלים ביטוי במהדורות החדשות הארציות. בהיעדר הצעת ממשלה להסדר חלופי כפי שהובטח, ובשל החשיבות בהמשך שידורי החדשות המקומיות והתכניות המקומיות בענייני היום, יש הכרח בהארכת תוקפו של ההסדר הקיים בשנתיים נוספות".

הצעת חוק נוספת שאושרה היום היא הצעתם של חברי הכנסת יואל חסון וגלעד ארדן המחייבת שידור משחקים של קבוצות ישראליות ונבחרת ישראל במפעלים בין לאומיים בערוצים פתוחים. מאחר שבשנים האחרונות נגבים סכומים גבוהים עבור ערוצי ספורט נוספים, דרשו חברי הכנסת לעגן בחקיקה את התכנים שחייבים להיות משודרים בערוץ פתוח ללא תשלום נוסף.

ח"כ חסון מסר: "הצעת החוק באה לשים סוף למסחטת התשלומים של חובבי הספורט עלי ידי גופי השידור בארץ. אין שום סיבה בעולם שאזרח ישראלי ישלם מאות שקלים במצטבר כדי ליהנות ממשחקים של נבחרות ישראל או אירועי ספורט בעלי חשיבות לאומית. אירועים אלו שייכים לכלל הציבור בישראל ואסור לאף אחד לפגוע בכך."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully