וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדקים חגורות בלוס אנג'לס טיימס

רויטרס

3.7.2008 / 9:21

העיתון יפטר 250 עובדים, מתוכם 150 בתפקידי עריכה. הירידה בתפוצה ובהכנסות מפרסום מאלצים להמשיך במאמצים לחסוך בעלויות

העיתון "לוס אנג'לס טיימס" הכריז ביום רביעי על תכניותיו לפטר 250 עובדים, כולל 150 עיתונאים, ולהפחית את מספר העמודים ב-15%, במסגרת מגמת הקיצוצים במו"לית העיתון טריביון, ועל רקע ירידה חדה בהכנסות העיתונים המודפסים מפרסום בארה"ב. "צעדים אלה יהיו יעילים וכואבים", כתב העורך ראס סטנטון במכתב לצוות. סטנטון הוסיף כי הקיצוצים צפויים להתבצע בחודשיים הקרובים.

פיטוריהם הצפויים של 150 עיתונאים הם יותר משישית ממספר העיתונאים המועסקים בחברה, מעל תחזיותיו של ה"טיימס" עצמו. מו"ל העיתון, דיוויד הילר, אמר בפברואר כי ה"טיימס" יקצץ 40-50 משרות בלבד. איל הנדל"ן סמואל זל, שרכש בשנה שעברה את מו"לית ה"טיימס" טריביון תמורת 8.2 מיליארד דולר, הבטיח לאחר השלמת ההשתלטות כי הוא אינו מתכוון לפטר עובדים.

"כולכם מכירים את המצב הפרדוקסלי שבו אנחנו נמצאים. הודות לאינטרנט יש לנו יותר קוראים מאשר בכל תקופה אחרת בתולדותינו, אך הודות לאינטרנט למפרסמים שלנו גם יש יותר בחירות, ולנו יש פחות כסף", אמר סטנטון.

הכנסותיה של טריביון מפרסום בעיתונים מודפסים נפלו ב-15% ברבעון הראשון של 2008, והחברה הזהירה בחודש שעבר מפני קיצוצי משרות משמעותיים. לדברי סטנטון, ההאטה הכלכלית בארה"ב פגעה קשות בשוק הדיור בקליפורניה והובילה לירידה משמעותית בהכנסות ה"טיימס", שחלק ניכר מהכנסות הפרסום שלו נבעו ממפרסמים הקשורים לשוק הנדל"ן למגורים.

"לוס אנג'לס טיימס" הוא אחד מקורבנותיו הגדולים של מעבר המפרסמים מהעיתונות המודפסת לאינטרנט, לאחר שנאלץ לקצץ כחצי ממספר המשרות בחברה בתוך 10 שנים. לפני עשור העסיק העיתון 1,300 עובדים. לאחר הקיצוצים הנוכחיים, צפוי מספר העובדים ב"טיימס" לעמוד על 720.

"המוראל נמוך למדי כרגע, כפי שניתן לצפות, אך אנחנו מנסים לשמור על אנשינו ממוקדים בהוצאת עיתון מעולה מדי יום", אמר סטנטון, שציין כי במסגרת השינויים הצפויים יאחד ה"טיימס" בין מערכת אתר האינטרנט שלו לבין מערכת העיתון המודפס.

"אנחנו מנסים להסתגל לשינויים שחלים בתעשייה כולה", אמר סטנטון, שלא צפה פיטורים נוספים ב"לוס אנג'לס טיימס" בעתיד הקרוב. "אפילו לאחר הקיצוצים, מדובר במקום מעולה עם עובדים מצוינים ולקוחות נאמנים, ואנחנו הולכים לספק עבודה מעולה עבורם", אמר הילר.

מאז תחילת השנה נפלו הכנסותיהם של העיתונים המודפסים בארה"ב מפרסום בכ-12%, על רקע מעברם ההולך וגובר של מפרסמים לאינטרנט. הנפילה החדה בהכנסות מפרסום הובילה בשנים האחרונות לפיטוריהם של אלפי עובדים ולהפחתת מספר העמודים. בתחילת החודש אמר זל כי טריביון תפחית את מספר העמודים בעיתוני ההוצאה ב-12%.

האנליסט אמיל קורטני הזהיר בשבוע שעבר כי טריביון, המוציאה לאור גם את העיתון "שיקגו טריביון", עלולה לפשוט רגל למרות מאמציו של זל למנוע הפסדים של הכנסות מפרסום. טריביון, הנמצאת עכשיו במהלכים של מכירת נכסים ואג"ח במטרה לגייס מזומנים, עלולה להגיע לחדלות פרעון עד סוף השנה, בעקבות המחסור במזומנים, שימנע ממנה לעמוד בתנאי ההלוואות שבאמצעותן נרכשה ב-20 בדצמבר 2007, לדברי קורטני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully