וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער חוץ

הילה רז

3.7.2008 / 16:01

ההתאחדות לכדורגל תחויב לערוך מכרז למכירת זכויות השידור בחו"ל של משחקי הנבחרת, כך קבע מבית המשפט המחוזי בתל אביב

ההתאחדות לכדורגל תהיה חייבת לערוך מכרז למכירת זכויות השידור בחו"ל של משחקי נבחרת ישראל. כך קבעה היום השופטת ענת ברון מבית המשפט המחוזי בתל אביב.

פסק הדין ניתן לאחר שערוץ הספורט עתר לבית המשפט על מנת שיאסור על ההתאחדות לכדורגל למכור או להעביר את זכויות השידור בטלוויזיה בחו"ל של משחקי הבית של נבחרת ישראל בכדורגל ללא מכרז. בתביעה, שהוגשה על ידי ערוץ הספורט ב-2006 נגד ההתאחדות לכדורגל, צ'רלטון וחברת המדיה השווייצית אינפרונט, טען ערוץ הספורט כי ב-2001 מכרה ההתאחדות לכדורגל שלא כדין את זכויות השידור לחו"ל של משחקי הנבחרת לצ'רלטון. האחרונה מכרה את הזכויות שרכשה לתאגיד המדיה השוויצי אינפרונט. ערוץ הספורט יוצג בתביעה על ידי משרד יגאל ארנון.

לדעת השופטת ברון, עקרונות הגינות, שוויון ומינהל תקין מחייבים את ההתאחדות לערוך מכרז. עם זאת קבעה השופטת כי מכיוון שאינפרונט הסתמכה בתום לב על החוזה, שילמה 200 אלף דולר והתחייבה לתשלומים נוספים, וביטולו יסב לה נזק רב, בנסיבות המקרה החוזה תקף.

השופטת ברון קבעה כי בהתאם לפסיקה קודמת בעניין, דומה היה על ההתאחדות לכדורגל לערוך מכרז למכירת זכויות השידור בחו"ל. השופטת ברון מציינת כי "התנהלותן של ההתאחדות וצ'רלטון, בהתקשר בחוזה צ'רלטון ללא מכרז, ראויה לביקורת" לדבריה הניסיון לשמור על חשאיות החוזה שערכו והסתרתו מבית המשפט בתביעות קודמות אינה תקינה.

השופטת ברון מציינת כי שכר טרחת עורכי דין בסך 30 אלף שקל ישולם לטובת אינפרונט בלבד, שיוצגה על ידי עורכי הדין יאיר ליבוביץ ואסף קליין ממשרד ב. לוינבוק ושות', ועל ידי משרד א. שפר ושות'. ההתאחדות - שיוצגה על ידי עו"ד רובי בכר, וצ'רלטון - שיוצגה על ידי משרד עו"ד שפיגלמן קורן ברק זמיר ושות', יישאו בשכר הטירחה בחלקים שווים ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully