וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדיסקו

ענת קם

4.7.2008 / 18:07

ידעתם שהתיעוד הראשון לתרבות המועדונים היה כתבה ביומן השבוע על הקוליסאום? תיעדתם קודם? אורי סלעי וניסן שור מחפשים אתכם

סדרה דוקומנטרית חדשה על תרבות המועדונים בארץ תעלה בשנה הבאה בערוץ 8 של HOT. את הסדרה, בת שלושה פרקים, יוצרים אורי סלעי, עורך טלוויזיה בכיר ומבקר התרבות ניסן שור.

הסדרה תביא אל המסך את ההיסטוריה של תרבות המועדונים בישראל, מאז המסיבה במרפסת החמאם של רפי שאולי ב-1965 , ועד לשיא פריחתה של תרבות המועדונים בשנות האלפיים.

את הסדרה מביים איתמר אלקלעי ומפיקה ענת קנדל מחברת פנס בודד הפקות. בהפקת הסדרה מחפשים חומרים מהמועדונים: המרפסת של החמאם, וויסקי –א- גוגו, מנדי'ס והמועדון - כולם של רפי שאולי וגם חומרים מהמסיבות של פרדריקה ודב סגל ופוקה הירש. אחת הבעיות בהן נתקלו השניים במציאת חומרים מתאימים היא העובדה כי עד אמצע שנות השמונים, תרבות המועדונים נחשבה לתרבות שוליים וכמעט ולא זכתה לתיעוד: "עד כמה שידוע לנו בשלב הזה", אומרים סלעי ושור, "הכתבה הראשונה ששודרה בנושא היתה בטלוויזיה הכללית, יומן השבוע, יואל אסתרון תיעד את הקוליסאום ב-1982. במהלך כל השנים האלה היו חיי לילה תוססים בכל רחבי הארץ, אבל לא היה לכך זכר בשידורים".

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה מפרט סלעי את הרעיון שהביא ליצירת הסדרה: "ניסן סיים לכתוב ספר על עולם המועדונים והוא צפוי להתפרסם בעוד מספר חודשים. לפני כמה שנים הצעתי לו לעשות מזה סרט ושנינו התלהבנו מהרעיון. כרגע אנחנו בשלב חיפוש העדויות מאנשים שהיו שם ובעיקר אנשים שצילמו. אנחנו מחפשים צילומי וידיאו".

- מה גיליתם על השינוי שעברה הסצנה?

"עוד מוקדם להגיד, אנחנו ממש בשלב ראשוני. אנחנו מחפשים את הקו בין מה שקרה בחוץ, במדינת ישראל, לבין מה שקרה במועדונים. איך השפיע מה שקרה בארץ על תרבות הבילויים. למשל, ב-1967 משה דיין היה כוכב מועדונים לצד הבוהמה, אבל ב-1973 הייתה הפסקה, גם בגלל המיתון וגם בגלל המלחמה. רק אחרי המהפך ב-1977 אנשים חזרו למועדונים, ובמלחמת לבנון הראשונה כבר היו חוזרים מהחזית ומיד יוצאים. כרגע ההבדל הכי בולט הוא שבשנות הששים והשבעים זה היה מאוד מחתרתי ובשנות התשעים זה נעשה לגמרי המוני. אנחנו רוצים להביא את זה למסך בצורה מסודרת".

תצאו מתל אביב?

"נתרכז במועדונים שהיו חשובים מבחינה הסטורית ותרבותית. ובם המכריע נמצא בתל אביב, אבל כשיהיו מקרים שמצדיקים את זה, כמו מועדונים בעכו בשנות השישים למשל, אז נגיע גם אליהם. "

לעזרה בהעברת חומרים ויזואליים לסרט - moaddonim@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully