וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמים של חיים

נמרוד הלפרן

8.7.2008 / 21:45

דיווחים בבריטניה: חיים סבן יתמודד על רכישת רשת הטלוויזיה המסחרית בריטיש סקיי, שנשלטת על ידי ניוז קורפ של רופרט מרדוק

איל המדיה הישראלי-אמריקאי, חיים סבן, הוא בין המתמודדים על רכישת החזקותיה השנויות במחלוקת של בריטיש סקיי - חברת הטלוויזיה בתשלום הבריטית. בריטיש סקיי נשלטת כיום על ידי ניוז קורפ של איל המדיה רופרט מרדוק - ב-ITV, רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה ביותר בבריטניה. כך לפי דיווחים בעיתונים בבריטניה ובאיטליה. עוד מתמודדים על רכישת מניות ITV, גם אימפריית התקשורת של ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, מדיה סט, חברת הטלוויזיה הגרמנית RTL ומספר קרנות השקעה פרטית.

בריטיש סקיי הדהימה את שוק הטלוויזיה הבריטי בנובמבר 2006 כאשר רכשה נתח של 17.9% בחברת ITV, תמורת 940 מיליון ליש"ט. זאת, זמן קצר לאחר דיווחים ראשונים על כוונת חברת הטלוויזיה בכבלים הבריטית, וירג'ין מדיה, להגיש הצעת רכש ל-ITV.

עם זאת, רשויות הרגולציה בבריטניה קבעו כי החזקותיה של בריטיש סקיי ב-ITV עלולות לגרום פגיעה במגוון זוויות סיקור החדשות במדינה, ועל כן הורו לחברה לצמצם את החזקותיה ב-ITV לפחות מ-7.5%. השבוע צפוי הרגולטור הבריטי לפסוק לגבי ערעור שהגישה ITV לגבי ההחלטה, ואם ידחה - כצפוי - את הערעור, עשוי הדבר לגרור תחרות מיידית על רכישת המניות, ואולי אף להתפתח למאבק על השליטה בחברה.

"ברמת המחירים הנוכחית, כל מי ש-ITV היתה על הכוונת שלו, חייב להתחיל לחשוב ברצינות על ביצוע מהלך", אמר פרשן המדיה הבריטי, סטיב היולט. לדבריו, בריטיש סקיי מעוניינת לצמצם את הפסדיה על ההשקעה ב-ITV, ועל כן תעדיף למכור את כל החזקותיה ברשת, ולא רק כ-10% כפי שדורש הרגולטור.

מניית ITV נפלה בשבוע האחרון לשפל של כל הזמנים, ונסחרת כעת ברבע ממחירה בעת רכישתה על ידי בריטיש סקיי בשנת 2006. ניוז קורפ מחזיקה בנתח של 36% משוק העיתונות הבריטי, והנתח של בריטיש סקיי ו-ITV בשוק הטלוויזיה הבריטי מגיע ל-30%, לפי נתוני DTI.

חיים סבן, אשר הביא לעולם המערבי את ה"פאואר ריינג'רס", עשה הון מפיתוח וממכירת ערוץ "פוקס פמילי", ביחד עם ניוז קורפ. סבן, אשר הונו מוערך ב-3 מיליארד דולר, הוא מבעלי חברת בזק הישראלית ומבעלי יוניוויז'ן - רשת הטלוויזיה הגדולה ביותר בארה"ב בשפה הספרדית - אותה רכש בראש קבוצת משקיעים תמורת 12.3 מיליארד דולר, ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully