וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגל לא קל

ענת קם

10.7.2008 / 0:01

נדחה הערעור של קבוצת רדיו מאה נגד החלטת הרשות השניה במכרז הרדיו האזורי בשרון. הקבוצה תחוייב בהוצאות המשפט

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום את עתירת קבוצת "רדיו מאה - מחבר את האנשים" נגד החלטת הרשות השנייה על הזוכה במכרז להפעלת הרדיו האזורי באזור השרון. הבעלים של הקבוצה הם אורי שנער וליאון צימן והמנכ"ל הוא שלום קיטל. סגן נשיא בית המשפט, השופט יהונתן עדיאל, דחה את ארבע טענות הקבוצה נגד זכייתה של קבוצת רדיוס במכרז. טענות "רדיו מאה" הן שקבוצת רדיוס לא הייתה רשאית להשתתף במכרז בשל סוגיית בעלות, שנפל פגם בערבות הבנקאית שהוגשה, כי התנהלות ועדת המכרזים במינוי היועצים המקצועיים וכן שהליכי המכרז אופיינו בבחינה בלתי שוויונית של ההצעות.

בהתייחסו לטענה הראשונה, קבע השופט עדיאל כי טענת רדיו מאה בעניין בעלויותיהם של שאול ויוסי אלוביץ ברדיוס וב- yes אינה תקפה מאחר שהיא אינה נכנסת להגדרת החוק המגביל את הבעלויות בתקשורת. על פי השופט עדיאל, החוק מתייחס לבעלי זיכיון ואילו חברת yes היא בעלת רישיון ולכן החוק אינו תקף לגבי בעליה. בעניין הערבות הבנקאית, טענה רדיו מאה כי הערבות הבנקאית של רדיוס אינה תקפה מאחר שהבנק שנתן אותה לא עמד בדירוג האשראי הנדרש במכרז. בפסק הדין נקבע, כי ניתן לקבל את דירוג האשראי אליו הועלה הבנק לאחר מתן הערבות כדירוג הרלוונטי לדרישות המכרז.

לעניין הטענה השלישית, לפיה היה ניגוד עניינים בקרב היועצים המקצועיים, קבע בית המשפט כי אין מקום להתערבות בהחלטת ועדת המכרזים מאחר שרדיו מאה לא הצליחה להוכיח את ניגוד העניינים של היועצים נפתלי בן סימון, רינת קליין, ענת דולב וחוות הדעת הכלכלית של משרד רואי החשבון והייעוץ העסקי זיו האפט BDO. בנוסף, נכתב בפסק הדין כי טענת רדיו מאה להפליה בבחינת ההצעות אינה מתקבלת מאחר שסוגיות שהוסברו כך על ידי הקבוצה לא באו לידי ביטוי בניקוד הסופי שניתן.

עם דחייתו את העתירה קבע בית המשפט כי קבוצת רדיו מאה תשא בהוצאות המשפט של הרשות השניה וקבוצת רדיוס בסך שלושים אלף שקלים.

מקבוצת רדיו מאה נמסר בתגובה: "אנו לומדים כעת את פסק הדין ולא מוציאים מכלל אפשרות כי נערער על הפסיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully