וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שישי השחור?

ענת קם

13.7.2008 / 20:54

טכנאי רשות השידור מאיימים להחשיך את המסך בסוף השבוע בשל סרובם לעבוד בצוותים מצומצמים. גביש במועצת העיתונות: הסכמי העבודה ברשות מחנכים את העובדים לרמות

ועד הטכנאים ברשות השידור מאיים להחשיך את המסך כבר בסוף השבוע הקרוב. מהדורת "יומן" לסיכום חדשות השבוע תשודר, על פי החלטת הנהלת הרשות, ביום חמישי בערב. ובערוץ 1 נערכו לשידור מחזורי של תכניות הערוץ בסוף השבוע, אולם לוואלה! ברנז'ה נודע כי בכוונת הטכנאים להחשיך את המסך, זאת מאחר שהם אינם מקבלים את בקשת הרשות לעבודה בצוותים מצומצמים בסופי שבוע.

מוקדם יותר היום שלח בית הדין האזורי לעבודה בירושלים את הנהלת רשות השידור ואת ועדי העובדים להמשך דיוני המשא ומתן ביניהם ודחה את החלטתו בעניין מתן צו מניעה נגד צעדי ההנהלה עד ל-5 באוגוסט, תוך דרישה כי הצדדים יעבירו לבית המשפט עדכון בהתקדמות הדיונים ביניהם.

גביש: הסכמי העבודה ברשות מושחתים

בתוך כך, נשיאות מועצת העיתונות הביעה היום פה אחד תמיכה בשידור הציבורי וציינה כי יש לפעול להמשך פעילותה של רשות השידור, תוך שמירה על איתנותה הפיננסית של ושמירה על זכויות עובדיה. הנשיאות אמרה את הדברים בדיון חירום על מצבה הקשה של רשות השידור שכונס היום. בדיון נכחו השר הממונה על יישום חוק רשות השידור יצחק הרצוג, יושב ראש הרשות משה גביש, מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר ובכירי ערוץ 1 וקול ישראל, בהם יעקב אחימאיר, אורי לוי, יורם כהן, אריה שקד, מושיק טימור ונועם גיל אור.

במהלך הדיון, ציין גביש כי במשך שנים לקתה הרשות בניהול כושל והשפעות פוליטיות. לדברי גביש, "הקשר בין הפוליטיקאים לשידור הציבורי בעבר מקביל לקשר בין בעלי ההון לשידור המסחרי כיום". בהמשך אמר גביש: "הסכמי העבודה ברשות מושחתים ומחנכים את העובדים לרמות. אנחנו במצב שבו טכנאי יכול לשבש פעולה של טייפ כדי למנוע מכתב מלערוך את ההקלטה, משום שהסכם השכר של הטכנאי קובע שהוא אחראי גם על העריכה... יש לרשות עודפי כח אדם גדולים על פי כל השוואה. בשנה שעברה היינו צריכים לקבל סיוע מהאוצר וזה רע מאוד, כי בעל המאה הוא בעל הדעה".

שקלאר: יש כאן איפה ואיפה

השר הרצוג אמר בדיון: "אין תרבות ארגונית מוזרה וחולנית כמו זאת שמצאתי ברשות השידור. השידור הציבורי כקונספט נמצא בסכנה, בעלי ההון וגורמים מסוימים במשרד האוצר רצו שזה יקרה כבר מזמן. כל מי שעיניו בראשו רואה כי הזדמנות זו לתיקון ליקויים ברשות היא בת חלוף. חשוב להציל את רשות השידור כי היא גוף חשוב, גם בקרב מיעוטים ובהם הערבים ששם יש לנו תחרות קשה. יש נחישות לתקן וזה מצריך אומץ והקרבה. מה שמפחיד אותי זה כשאתה פותח טלוויזיה בערוץ 2 בשעה שבה צופים משפחות וילדים והכל חורג מכל גבול של נורמה, אז אני מבין כמה חיוני השידור הציבורי. עם רפורמה מצד אחד וחקיקה מצד שני יש אופק אמיתי לרשות".

מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר, שהיה מנכ"ל הרשות השנייה, תקף את הפחתת מחויבויות ערוץ 10 על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת, וטען: "יש כאן איפה ואיפה, אני רוצה שהכנסת תראה את המשמעות של השידור הציבורי. עצם המגמה של הורדת האגרה אינה דבר תמים, התפיסה היא שאין מקום לשידור ציבורי".

נועם גיל אור, סגן יושב ראש אגודת העיתונאים בתל אביב ועורך ומגיש בקול ישראל אמר בדיון: "אחוזי גביית האגרה עומדים על 54% מכלל הציבור. אם HOT ו -yes שמגיעות לאחוזי גבייה של 68% יקחו חלק בהליך גביית האגרה ואם הציבור יבין את חשיבות מימון השידור הציבורי במנותק מבעלי ההון וגופי השלטון, בכפוף לרפורמה שתיטיב את השידורים ברשות, יש אופק לשידור הציבורי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully