וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת רשות השידור מאיימת בהקפאת הליכים

ענת קם

14.7.2008 / 15:22

הרשות נמצאת בגירעון תזרימי של כ-70 מליון שקל. הטכנאים הודיעו כי הם מסכימים לעבוד במתכונת מצומצמת בסופי שבוע

מליאת רשות השידור החליטה היום פה אחד לתמוך בהחלטת הועד המנהל לפנות לשר המשפטים בבקשה להחיל על רשות השידור את דיני החברות, ולאפשר פנייה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכי בית המשפט. הרשות נמצאת על סף גירעון תזרימי של כשבעים מיליון שקלים וככל הנראה צפויים קשיים בתשלום משכורות יולי.

פניית הרשות לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים, אם אכן תוגש, תאפשר מינוי מנהל מיוחד, המקביל לכונס נכסים בחברות הנמצאות בפשיטת רגל, שתפקידו הסדר עם הנושים ובסמכותו הפעלת צעדי ייעול חד צדדיים ברשות, כולל פיטורים ומכירת נכסי הרשות. מליאת הרשות קבעה כי ההליך עשוי להביא לשינוי דרמטי בהתנהלות הרשות ובפיקוח הציבורי עליו, אך אם לא ימצא פתרון לגירעון דרך זו עדיפה על קריסת השידור הציבורי. עם זאת, המליאה והוועד המנהל הביעו תקווה כי התקדמות במשא ומתן עם העובדים בעניין הרפורמה תוכל למנוע את הפנייה.

ברשות מסבירים, כי המחסור התזרימי נובע מדחיית תשלומים משנים קודמות, החזר ההלוואה שהעניק שהאוצר בשל אי התקדמות בהפעלת הרפורמה, עיכוב בהחלטות מינהליות הממתינות בבית הדין לעבודה ועוד.


הטכנאים יעבדו בסופי שבוע

ועדי העובדים ברשות השידור הודיעו היום להנהלת הרשות כי הם מוכנים לעבודה בסופי שבוע במהלך החודשים יולי ואוגוסט, כל עוד התשלום עבור ימי עבודה אלו יועבר עד לינואר 2009. במכתב שהועבר למנכ"ל הרשות מוטי שקלאר, כותבים הועדים כי ההחלטה על ביטול השידורים בסופי שבוע, בהם שידורי החדשות ושידורי האולימפיאדה המתוכננים תגרום לנזק בלתי הפיך. על המכתב חתומים ועד הטכנאים בטלוויזיה, הועד המשולב בטלוויזיה וועד עיתונות הפקה בטלוויזיה.

בהמשך כותבים הועדים, כי באמצעות ההסכמה לדחיית התשלום תסייע לרשות השידור להתגבר על מצוקת תזרים המזומנים שהרשות נמצאת בה. עוד נכתב: "רשות השידור יקרה לכולנו, ואנו מוכנים להירתם להצלחתה גם במחיר המצוקה הכלכלית האישית שתגרם לעובדים. אנו מזכירים גם כי כבר עכשיו העובדים הוכרחו לצאת לחופשות כפויות מה שכבר גרם לפגיעה בשכרם בנוסף לצמצום דרסטי בשעות הנוספות".

מרשות השידור נמסר: "הנהלת הרשות הדגישה בפני העובדים כי בעקבות מצבה הכספי הקשה של הרשות יש להפעיל את אולפני הטלוויזיה במהלך סוף השבוע בשלושת החודשים הבאים עם מספר מצומצם של עובדים. לדעת ההנהלה די ב כ-40 עובדים לצורך זה. הנהלת הרשות שמחה על הסכמת ועד עיתונות הפקה ומקווים להצטרפותם של ועד ההנדסה והועד המשולב".

(עדכון אחרון 17:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully