וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקאן בראש גם במדד המשולב

שמרית סלע

14.7.2008 / 15:42

מדד יפעת חזר ובו דרוג מאוחד לתקציבי האינטרקטיב והאופליין. החדשות הטובות: חציון של גדילה למשרדי הפרסום

יפעת בקרת פרסום איחדה לראשונה את תקציבי משרדי האופליין והאינטראקטיב על בסיס לקוחות משותפים של משרדי האופליין. זאת, עקב הגידול בשיעור ההוצאה לפרסום באינטרנט והסטת התקציבים ממשרדי האופליין לזרועות האינטראקטיב שלהם. כפי שפורסם ב-TheMarker, יפעת בקרת פרסום נמנעה במהלך החציון מפרסום דירוג משרדי האינטראקטיב.

ארבעת משרדי הפרסום המובילים הם: מקאן אריקסון, אדלר חומסקי& ורשבסקי, באומן בר ריבנאי ושלמור אבנון עמיחי. הארבעה נהנים מהחיבור עם פרסום האונליין, ומבססים את מעמדם כרביעייה הפותחת עם גידול בהיקפי הפעילות. מקאן אריקסון במקום הראשון עם היקף פעילות של 254.6 מיליון שקל, אחריו אדלר חומסקי עם 201 מיליון שקל, ובמקומות השלישי-הרביעי באומן בר ריבנאי ושלמור אבנון עמיחי עם היקף של 176 מיליון שקל כל אחד.

הגידול המרשים שרושם מקאן אריקסון הוא תוצאה ישירה של אסטרגיית ההתמקדות באינטרנט, שהחל ליישם שילוח לפני כשנתיים, וכעת היא נותנת אותותיה. הצמיחה מבוססת על היותו של מקאן דיגיטל משרד הפרסום האינטראקטיווי הגדול בישראל.

הלקוחות הבולטים של מקאן בחציון האחרון היו yes, קו-אופ וסלקום; של אדלר חומסקי ורשבסקי היו פלאפון, מפעל הפיס ומזגני טורנדו; של באומן בר ריבנאי היו סופר פארם, HOT, קוקומן של תלמה וסדרת עם הספר לקוראי "ידיעות אחרונות"; ושל שלמור אבנון עמיחי היו פרטנר, סמייל 012, ישראכרט ויונדאי.

.

בהמשך הדרוג

גיתם BBDO מציג ירידה של 2%, אך עדיין שומר על מיקומו החמישי בדירוג משרדי הפרסום עם היקף פעילות של 121.8 מיליון שקל. הירידה נובעת מההפרשה של חלק מתקציב סלקום - שהיה בטיפולו של גיתם בחציון המקביל - למקאן אריקסון. כך שב–2008 מתחלק התקציב באופן כמעט שווה בין שני המשרדים.

ראובני פרידן IPG רושם עלייה של 2% בהיקף הפעילות ל–80.3 מיליון שקל, ותופס את מקומו של יהושוע TBWA במקום השישי בטבלת הדירוג. צמצום הפעילות של ראובני פרידן עם קבוצת שטראוס עדיין לא ניכרת בדירוג, אך אם לא יצליח המשרד לחפות על עזיבת שטראוס עם לקוחות גדולים אחרים, הירידה בכוחו צפויה להיראות בקרוב.

יהושוע TBWA רושם ירידה של 18% בהיקף הפרסום ל–72.9 מיליון שקל. המשרד ירד למקום השביעי בטבלה. זאת, בין היתר בשל עזיבת תקציב בזק - שהיה ב–2007 בהיקף של כ–17 מיליון שקל - ותקציב ארקיע שהיה כ–4 מיליון שקל.

גליקמן נטלר סמסונוב מבסס את מיקומו בעשירייה הפותחת במקום השמיני, עם גידול של 20% ל–68.1 מיליון שקל. JWT ISRAEL של טמיר כהן נכנס לעשירייה הפותחת עם גידול של 29%, בזכות הפרסום הבולט למזגני אלקטרה. על אף הירידה של גלר נסיס ב–7% מהחציון המקביל, הוא ממוקם עם JWT ISRAEL במקומות התשיעי-עשירי עם היקף של 56 מיליון שקל כל אחד.

חדשות רעות לזרמון גודלמן

זרמון גולדמן יוצא מדירוג העשירייה הפותחת, ומתברג במקום ה-13-11 עם פעילות בהיקף 50.5 מיליון שקל. את שלושת המקומות הוא חולק עם אריאלי פובליסיס, ששרשרת עזיבת התקציבים את המשרד באחרונה (לאומי קארד ודקסון ) עדיין לא ניכרת בדירוג, כאשר היקף הפעילות ירד ב–5% בלבד.

יורו, שרושם עליה של 34%, חולק את מקומות 11–13 עם זרמון ואריאלי. העלייה של יורו מוסברת בארגון מחדש שערך המשרד השנה, כאשר מוזג עם ארד תקשורת, ובפעילות הפרסום של המשרד עם מהפכת הקרנות של כלל ומותג CREMA.

ברוקנר-נטע-יער הוא המשרד עם הגידול המרשים ביותר באחוזים (119% ). המשרד מצליח באופן חריג להכפיל את תקציבי הפרסום שלו ומתמקם במקום החמישה עשר המכובד. ברוקנר-נטע-יער בולט החציון עם פרסום לפיז'ו - תקציב בו זכה לאחרונה במכרז - אבן קיסר, אופנת בוניטה ומימון ישיר. גם ענבר מרחב שקד רושם גידול נאה של 70%, וחולק את המקומות 16-18 עם פוגל OGILVY שרושם ירידה של 41% ושמעוני פינקלשטיין עם היקף של 37.5 מיליון שקל. לגידול המפתיע של ענבר מרחב שקד, שהצליח בשלוש שנים בלבד לנסוק בצורה משמעותית, אחראית בין היתר המפרסמת מחסני תאורה, שפירסמה השנה בווליום גבוה עם הפרזנטור מיקי בוגנים - וכן הפרסום הנרחב של רשת קרוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully