וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיוק איפה שחשבתם

ענת קם

14.7.2008 / 18:43

הטלוויזיה מתחזקת? דרושה רגולציה באינטרנט? האם חייבים תוכן שיווקי? אז איפה תראו את הריאלטי הבא? התשובה בכותרת

אין הפתעות. הטלוויזיה תמשיך להיות המדיום המוביל בצריכת תוכן. למסקנה זו הגיעו משתתפי המושב "איפה נראה את הריאליטי הבא?" שהתקיים היום במסגרת ועידת גלובס לתקשורת ונתח שוק. במושב לקחו חלק מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה, יושב ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים נפתלי גליקסברג, מנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי יוסי לובטון, המשנה למנכ"ל רשת אילן טוביהו, העורך הראשי של ביפ וקשת אינטראקטיב יובל נתן, המפיק גיא המאירי ומנכ"ל חברת התוכן הסלולרי יוניסל נמרוד קמחי.

אילן טוביהו אמר בדיון: "הטלוויזיה הולכת ומתחזקת ותמשיך להוביל, אנחנו מעריכים שהסלולר והאינטרנט ישלימו את הטלוויזיה. אנשים ימשיכו לראות סדרות בטלוויזיה כי האינטרנט והסלולר לא יוכלו לעמוד בעלויות ההפקה, אבל הם יוכלו להציע תכנים משלימים". גיא המאירי, ממפיקי הישרדות, הוסיף כי "בתכניות ריאליטי יש הרבה חומר גלם, אפשר לקחת את הלב לפריים טיים ולהציע את השאר באינטרנט".

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, התייחס לרגולציה באינטרנט: "התוכן הוא המלך והטלוויזיה היא המלכה. בגלל שהמדיום הזה הוא מדיום חברתי-תרבותי ראשון במעלה בישראל, נדרשת רגולציה שתבטיח שמירה על התפקיד המשמעותי שלו. ההבדל המשמעותי הוא שהטלוויזיה היא רשות הרבים והאינטרנט הוא רשות היחיד, האחריות היא של הצופה בעוד שלטלוויזיה יש תפקיד מרכזי".

לובטון: תוכן שיווקי הוא הכרחי

יוסי לובטון, מנכ"ל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי וסמנכ"ל השיווק של HOT לשעבר תקף את מועצת הרשות השנייה וטען: "הרגולטור לא מדביק את הטכנולוגיה, הוא מפגר מאחוריה וזה מגביל את שוק הפרסום. זה מאפשר לרשות להחזיק עוד כמה פקידים אבל פוגע בפרסום". טוביהו הוסיף כי אינו נגד רגולציה במינון הנכון, ואמר "באינטרנט אין רגולציה או מחויבות להפקות מקור והכל פרוץ. צריך רגולציה בגבולות הנכונים גם באינטרנט כדי שמה שהילדים רואים יעבור מסננת".

נפתלי גליקסברג, יושב ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים, התייחס לשינויים באמצעי צריכה התוכן וטען כי הם רלוונטיים בעיקר לשוק הפרסום: "ברגע שעולם הפרסום ישתלט על האינטרנט והסלולר גם התוכן יוסב לפרסום. נראה יותר שווארמה ופחות כתית". לובטון, לעומתו, קבע כי הפרסום בכלל והתוכן השיווקי בפרט הכרחיים: "ניסיונות לייצר תוכן עצמאי לאינטרנט נכשלו. חזרנו לימים של צדקנות שבהם התוכן השיווקי מטנף את התוכן. גם היוצרים צריכים להסכים לתוכן שיווקי שמאפשר השקעה גודלה יותר בהפקות מקור". מנשה סמירה הציע למפרסמים להזהר מקמפיינים המבוססים על תוכן שיווקי.

בהמשך התייחס סמירה לתכנית החדשה והשנויה במחלוקת של רשת, "הפוליגרף": "חבל שרשת נדרשת להפקות כמו 'הפוליגרף' בשביל לממן הפקות כמו 'כוונות טובות'. צריך תמהיל וצריך קווים אדומים. ערוצים 2 ו 10 הם ערוצים מסחריים ציבוריים והזכייניות ידעו את זה, לא כל אחד עושה מה שהוא רוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully