וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמיניץ החליט: ספורט 5 זכו במכרז ערוץ הספורט

אופיר בר-זהר

15.7.2008 / 8:04

מנכ"ל HOT בחר בספורט 5 ולא בקבוצת ONE-צ'רלטון להפקת ערוצי הספורט. ההחלטה הועברה לאישור הדירקטוריון כבר לפני יותר משבוע

מנכ"ל HOT היוצא דוד קמיניץ, בחר בהצעת ערוץ הספורט כעדיפה במכרז על ערוצי הספורט - כך אמר אתמול מקור בכיר ל-TheMarker. לדברי הבכיר, החלטתו של קמיניץ מתחיןלת השבוע שעברהועברה לאישור דירקטוריון החברה, אך זה עדיין לא התקבל. ציצוין כי לדברי גורמים בענףעדיין לא נערך תהליך התמחרות בנושא.

חברת הכבלים HOT החליטה להוציא למכרז את ערוצי הספורט לאחר שהופעלו במשך 12 שנה על-ידי ספורט 5, שבבעלות אביב גלעדי. שתי המתמודדות שהגיעו לשלב הסופי של הגשת ההצעות הן ערוץ הספורט וקבוצה משותפת לחברת צ'רלטון שבבעלות אלי עזור ופיני זהבי (49%), המקורבת לקבוצת ידיעות אחרונות, ולאתר הספורט ONE (51%), שבשליטת ידיעות אחרונות, המחזיק גם ב-16.75% מ-HOT. יש לציין כי ידיעות אחרונות היא בעלת מניות דומיננטית ב-HOT.

עם פרסום המכרז אמר רון הרמלין, מנהל הערוצים של HOT, כי "עם סיומה של ההתקשרות הנוכחית, החלטנו לפתוח את חוזה הפקת ערוצי הספורט לתחרות ולבחון את המחיר ואת האפשרות לשפר את המוצר שניתן ללקוחותינו. ספורט 5 הפיק את ערוצי הספורט במקצועיות וביחסי עבודה טובים, אבל תמיד יש מקום לבדוק דרכים לשפר את המוצר ואת עלותו".

HOT החליפה בשנה האחרונה גם את ספקית הסדרות והסרטים ואת את ספקית ערוץ האקשן שלה. חברת יסמין הפיקה מ-2001 את ערוצי הסרטים והסדרות, אך באמצע 2007 עברה לידיה של חברת דורי מדיה ספייק - מיזם משותף לחברת ספייק ולחברת דורי מדיה, שבבעלות נדב פלטי ותמי מוזס-בורוביץ', אחותו של מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס. גם הפקת ערוץ האקשן של החברה, שעד כה נקנה מ-AXN ישראל, תעבור בתקופה הקרובה לדורי מדיה ספייק.

ערוץ הספורט עלה לאוויר ב-1991 וכולל ארבעה ערוצים: ספורט 5, ספורט +5, לייב וגולד, כשספורט 5 נכלל בחבילת הבסיס וערוץ +5 הוא ערוץ בתשלום. הערוצים גולד ולייב עלו כערוצים בתשלום ב-2007 גם ב-yes וגם ב-HOT. בידי ערוץ הספורט תכנים בלעדיים שרכש לשנים הבאות - בהם ליגת האלופות, ליגת העל הישראלית בכדורסל והליגה הספרדית - שזכויות השידור שלהם נמצאות בידי ספורט 5 עד סוף 2010. עם זאת, אם ערוץ הספורט לא יזכה במכרז, הגוף הזוכה יוכל לרכוש ממנו את זכויות השידור.

מ-HOT נמסר בתגובה: "איננו מגיבים למכרזים בתהליך. כשיהיה מה לעדכן, נעדכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully