וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק יפגוש את הרשות השניה בבג"צ

ענת קם

16.7.2008 / 11:31

רדיו 99 עתר לבג"צ נגד ההחלטה להורות לארקדי גאידמק למכור את אחזקותיו בו. לנדס: חבל שחוות דעת משפטית שגויה ומוטה, הובילה את המועצה לקבל החלטה שגויה והרסנית

רדיו 99 עתר הבוקר לבג"צ נגד דרישת הרשות השניה מבעל התחנה, ארקדי גאידמק, למכור את אחזקותיו בה עד חודש דצמבר.

בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין רון גזית ואמיר ונג נטען כי החלטת הרשות השנייה עומדת בניגוד מוחלט וגמור להלכות בית המשפט העליון מאז פסק דין קול העם בשנת 1953. לטענת העותרים, הדרישה מגאידמק למכור את אחזקותיו משולה לסגירת התחנה ולכן ניתן להחיל על החלטת זו את הלכות פסק דין קול העם, לפיו אסור לרשות לסגור אמצעי תקשורת, אלא אם תשתכנע כי קיים חשש כבד, קרוב לוודאי כי אותו אמצעי תקשורת יקדם מטרות פוליטיות של בעליו בשידוריו או יפגע בשלום הציבור.

עוד נטען בעתירה כי גאידמק מעולם לא התערב בשידורי התחנה. בנוסף, לפני שנה התחייב גאידמק ביוזמתו בפני מנהלי התחנה, שהוא לא יתערב לעולם בשידורי התחנה ובהתאם גם נוסח מחדש תקנון החברה. העותרים טוענים כי החלטת המועצה נגועה בשיקולים זרים ומפלה באופן חמור את העותרים לעומת שמונה מתחנות הרדיו האחרות אותם מנהלים בעלי מניות חברי מרכז ליכוד, מפד"ל ומפלגת העבודה שחלקם אפילו משדרים בתחנות שלהם באופן קבוע.

בעתירה נכתב כי ההחלטה להפקיד את המניות לאלתר בידי נאמן בנאמנות עיוורת לצורך מכירתן הכפויה תוך חמישה חודשים בלבד, כאשר הזיכיון מסתיים תוך מספר חודשים ומכרז חדש עתיד להתפרסם בחודש הבא, תגרום לסגירת התחנה. "המשמעות היחידה של החלטת המועצה והתוצאה של החלטת המועצה היא אחת: סגירת תחנת רדיו 99 הפועלת בהצלחה ומשדרת במשך 12 שנים ללא רבב על פי קביעת המועצה עצמה".

רם לנדס, יושב ראש התחנה מסר: "אני מעריך את יושבת ראש המועצה נורית דאבוש וחברי מועצה אחרים שאמרו ביושר ובאומץ כי לא נמצא שום פגם בשידורי רדיו 99, להיפך, גם בשימוע שהתקיים הם הודו כי מדובר בתחנה מצוינת וראויה לשבח. חבל שחוות דעת משפטית שגויה ומוטה, שמתפרסמת בעיתונים הרבה לפני שמגיעה לגוף שקשור לעניין, הובילה את המועצה לקבל החלטה שגויה והרסנית שאינה קשורה למציאות ולא מותירה לנו אלא לפנות לעזרת הבג"צ".

מהרשות השניה נמסר כי הם לומדים את העתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully