וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתיד מתוק?

ענת קם

16.7.2008 / 16:50

רשות השידור מדווחת על התקדמות לקראת הרפורמה וכבר מסתכלת קדימה ליום שאחרי: מערכת חדשות נפרדת וחטיבת ניו מדיה

יושב ראש רשות השידור משה גביש הודיע היום כי בשבועיים האחרונים הושגה התקדמות משמעותית במשא ומתן עם משרד האוצר וההסתדרות. בין ההסכמות אליהן הגיעו: פרישתם של 700 עובדים והסדרת תנאי הפרישה שלהם. עוד הושגה הסכמה כי עובדים חדשים שיישכרו לא יזכו לאותם תנאי העסקה כמו העובדים הנוכחיים וכי המשכורות יקוצצו תמורת הרחבת בסיס הפנסיה.

טרם הושגה הסכמה בשאלה מה יהיה חלקם של העיתונאים בתוך 700 העובדים שפוטרו. כמו כן טרם סוכם עם משרד האוצר על חלקו במימון הפרישה. במהלך חודשי הקיץ נקטה רשות השידור במספר צעדי חיסכון לשם צמצום ההוצאות. בין הצעדים נמצאת הוצאת העובדים לחופשה מרוכזת שחסכה לרשות כשלושה מיליון שקלים, הוצאת תכניות הלילה לפגרה ושידור ממוחשב במקומן, סגירת אולפן נקדי בירושלים, הפעלת הצוותים הטכניים של החדשות המקומיות בפריפריה גם עבור חדשות ערוץ 1, צמצום הוצאות עבור טלפונים ניידים, קיצוץ משמרות טכנאים ברדיו ועוד. מוקדם יותר היום הודיעה הרשות כי הוסדרו שידוריה בסוף השבוע דבר שיאפשר את שידור טקס פתיחת האולימפיאדה.

משה גביש, יושב ראש רשות השידור, התייחס היום בתדרוך לעיתונאים לצעדי ההתייעלות ברשות ולעתידה: "מי שיפרוש מרשות השידור יזכה לתנאי פרישה מהטובים ביותר שניתנו בסקטור הציבורי. הרשות לא צריכה להיות מקום של עובדי קבלן, היום כולם עובדים בחוזים אישיים ולא בהסכמים קיבוציים. מעט כתבים צומחים בעיתונים, מגיעים צעירים ואחרי כמה שנים ממשיכים הלאה ומביאים במקומם עיתונאים חדשים, צעירים ולא מנוסים. אני לא רוצה שזה יהיה ככה ברשות. צריכים להיות הסכמים קיבוציים כדי שהעובדים לא יהיו תלויים בגחמות המנכ"ל".

העתיד: פחות עובדים ויותר אינטרנט

ערן הורן, סמנכ"ל הכספים ברשות השידור, הציג את הסיבות למצב הכלכלי הקשה של הרשות שהובילו לגירעון צפוי של שבעים עד שמונים מיליון שקלים עד סוף השנה. ביניהן, נמצאים חובות עבר של הרשות לספקים שטרם הוחזרו במלואם, ההנחה הניחו שניתן יהיה לחסוך כ 30-40 מיליון שקלים באמצעות התקנת שעון הנוכחות שטרם הותקן (הסוגיה עדיין נידונה בבית הדין לעבודה), החזרת ההלוואה שניתנה על ידי האוצר ב 2007 ועוד. בנוסף תלויות נגד הרשות תביעות שונות בסכום כולל של כחצי מיליארד שקלים, רובן של עובדי הרשות. לדברי הורן, ההפחתה במספר העובדים תייצב את איתנותה הפיננסית של הרשות ותאפשר הסטת תקציבים להפקות. "השאיפה היא לעלות מעשרה מיליון שקלים להפקות בשנה ל-200 מיליון", אמר הורן.

מאיה גורן, האחראית על יישום הרפורמה, הציגה את חזון רשות השידור לימים שאחרי הרפורמה, הכולל בין היתר חברת חדשות נפרדת, , הקמת מערך מדיה נרחב בערבית וערוץ טלוויזיה בערבית עם הפקות מקור והקמת חטיבת ניו מדיה להפצת תכנית רשות השידור באינטרנט ובסלולר. מחלקת הניו מדיה החדשה תהיה אחראית גם להובלת מהלך המרת כל ארכיון רשות השידור למדיה דיגטלית. בנוסף, הוחלט על תכנית רב שנתית בהשקעה של 330 מיליון שקלים לשיפור הטכנולוגיה, האולפנים והתשתיות של רשות השידור.




טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully