וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות משתתפים בכנס יסוד החטיבה הצעירה של אגודת העיתונאים

ענת קם

18.7.2008 / 18:21

בכנס נשאו דברים העיתונאית אילנה דיין ועורך מעריב דורון גלעזר שאמר: "המשכורות במעריב הן חרפה. אנחנו צריכים להגיע לחוזים חדשים, שיאפשרו גמישות ניהולית לצד תרבות שכר מבוססת"

"היכולת שלנו להחזיר את ההסכמים הקיבוציים היא בלתי אפשרית. לפעמים לא ישנתי בלילות אחרי שפיטרתי אנשים". כך אמר היום עורך מעריב דורון גלעזר בכנס יסוד החטיבה הצעירה של אגודת העיתונאים. גלעזר התייחס לשכר העיתונאים במעריב ואמר: "עם ניהול נכון וארגון יעיל וקומפקטי עם תהליכי עבודה יעילים נוכל לשלם יותר. המשכורות של אנשים במעריב הן חרפה, אני כל הזמן חושב איך לייעל את הארגון כדי שאנשים יוכלו להרוויח יותר כסף. אנחנו צריכים להגיע לחוזים חדשים, שיאפשרו גמישות ניהולית מצד אחד ותרבות שכר מבוססת מצד שני. המשכורת צריכה להיקבע על פי קריטריונים ברורים של תפקיד העיתונאי ומעמדו, הוותק שלו, האיכות שלו והסטטוס המשפחתי. מדרגות השכר צריכות להיות מובנות ולא תלויות בקפריזות".

כ-350 עיתונאים נכחו בכנס הייסוד של החטיבה הצעירה של אגודת העיתונאים, שהתקיים היום בבית סוקולוב בתל אביב. בכנס, בו נכחו כתבים, צלמים, ועורכים מאמצעי תקשורת רבים, הוצגו מטרות ההתארגנות ויתרונות החברות באגודה. בין הנואמים היו מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר מוחא, מגישת "עובדה" אילנה דיין, עורך מעריב דורון גלעזר וכן צוות ההיגוי של החטיבה הצעירה שכולל את יאיר טרצ'יצקי ויואב ריבק מעיתון הארץ, מגישת הטלוויזיה לינוי בר גפן ומתן חודורוב מגלי צה"ל.

אילנה דיין: נשמת אפה של הדמוקרטיה היא עצמאות העיתונאי

אילנה דיין התייחסה בנאומה לחירות העיתונאית שנמצאת בסכנה: "כולנו מרגישים שיש בעיה, שאינה תחומה בגיל או במשכורות אבל היא מחריפה. הדבר הקריטי, נשמת אפו של המקצוע ונשמת אפה של הדמוקרטיה היא עצמאותו של העיתונאי. החירות והאוטונומיה לראות את מה שקורה ולדווח עליו. החירות הפשוטה הזאת היא שנמצאת בסכנה. אין תהליך קריטי מזה של השיח הציבורי לחברה חופשית ואנחנו פועלי הייצור של השיח הציבורי". דיין אף תקפה את אופי סיקור תחום המשפט בתקופה האחרונה.

בהמשך התייחסה דיין לתחקיר ישראייר וציינה כי לצד בעלי ההון והאינטרסים שלהם ישנה גם המדינה והאינטרסים שלה, שעשויים להשפיע על עיתונאי השידור הציבורי: "האנשים האלה מנחיתים מדרך רועם במקום שאסור לאינטרסים שלהם להיות".

גלעזר הוסיף ואמר: "לא יכול להיות שנכריח עיתונאים לכתוב בניגוד למצפונם. אני אלחם על זכותו של כל עיתונאי לכתוב גם אם זה בניגוד לדעתי, אך אין מנוס מלפטר עובדים חלשים ומיותרים".

עוד ציין גלעזר כי חייבת להיות שקיפות בעיתונים: "אנחנו לא יודעים אם המו"ל מדבר על מצוקה כלכלית, כמה הוא צודק. נתוני העיתונים צריכים להיות גלויים. האחזקות צריכות להיות ידועות כדי שנדע את מערך האינטרסים

גם חברת הכנסת והעיתונאית לשעבר שלי יחימוביץ הביעה תמיכה ביוזמה. בהודעה שיצאה מטעמה נמסר: "כינוס ההתארגנות של העיתונאים היום היה אירוע דרמטי לשיקום מעמדם של העיתונאים ולחופש הביטוי בעיתונות הישראלית. בשנים האחרונות נשחק מעמדם המקצועי של העיתונאים עד כדי פגיעה בחופש הביטוי שלהם ורק הקמת גוף חזק שיאגד את עיתונאי ישראל יחזיר את העיתונות למקום החשוב הראוי לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully