וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום שלום ואין שלום

ענת קם

22.7.2008 / 15:49

אחרי שנכנס בנחום ברנע מעל דפי מוסף הארץ, פונה סילבן שלום לחסל עמו חשבונות גם בגלי צה"ל: מאמריו היו מוצאים מקום של כבוד בפראוודה

חבר הכנסת סילבן שלום תקף הבוקר בתכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל את עיתונאי ידיעות אחרונות נחום ברנע. בתכניתם של עמית סגל ונדב פרי טען שלום כי ברנע הוא "עיתונאי חצר" וכי עיתונאים מסוגו מורידים את אמון הציבור בתקשורת.

שלום אמר בתכנית: "כאשר אני רואה שישנם כתבי חצר, ונחום ברנע בראשם, שמנסים לרפות את ידי הפרקליטות, את ידי המשטרה ואת ידי העיתונות מלעשות את עבודתם נאמנה זה מזכיר לי משטרים אחרים. אני חושב שטוריו ומאמריו היו יכולים למצוא מקום של כבוד ב 'פראוודה' של המשטר הקומוניסטי בברית המועצות, שהגן על המשטר מפני השחיתויות שלו ובו זמנית הם פועלים נגד מה שהם מכנים 'אויבי המשטר'".

לדבריו של מגיש התכנית נדב פרי, "אבל הוא חתן פרס ישראל", הגיב שלום: "מה אתה רוצה שאני אגיד לך, שהוא קיבל את זה בזמן ממשלת אולמרט ועכשיו הוא כותב לטובתה? אני באמת חושב שיש לנו כאן בעיה קשה. אמון הציבור בתקשורת יורד מזה זמן רב ואני חושב שדברים כאלה פוגעים באמון הזה עוד יותר... אנו חייבים להתקומם נגד התופעה הזאת של כתב חצר שמאתרגים את ראש הממשלה בגלל שיקולים שנראים לי לא ענייניים".

שורשי הסכסוך

לפני כשבועיים תקף חבר הכנסת שלום את התקשורת ובראשה ברנע בראיון לארי שביט במוסף הארץ: "...התקשורת שההתנהגות שלה במקרים רבים פשוט גורמת לי בחילה. גורמת לי לרצות להקיא. אתה רואה עיתונאים בכירים מעוותים את המציאות. אתה רואה עיתונאים בכירים הופכים את עצמם לכתבי חצר. קח את נחום ברנע, למשל. או שמעון שיפר. הכתיבה שלהם באה ממקום מסוים. גם מעמדה פוליטית וגם מחברות וגם מרצון שלא לראות את האחר".

"אני מודה: יש לי גם עניין אישי. פעם נחום ברנע אמר לי שבגלל שאשתי היא בעלת מניות ב'ידיעות אחרונות' הוא לעולם לא יכתוב עלי משהו טוב. הוא לא יחפש אותי, אבל אם יפלו לידיו דברים רעים הוא יכתוב, ואם יתקל בדברים טובים לא יכתוב. כלומר החבר'ה האלה שפוחדים כל הזמן מה יגידו עליהם מנסים להוכיח את חופש העיתונות שלהם על גבי. לכן לא היתה עלי אף פעם כתבה ב'שבעה ימים' של 'ידיעות אחרונות'. זאת למרות שאתה ואני יודעים שג'ודי היא לא באמת בעלת הכוח ב'ידיעות אחרונות'. אבל כשזה נוגע אלי - נזהרים. מקפידים. ואילו כאשר זה נוגע אל אולמרט הקרוב מאוד אל חלק מהעיתונאים האלה - לא נזהרים ולא מקפידים. חושבים שיכולים לכתוב מה שרוצים. בעיני זה דוחה. זה מוסר כפול. זה שימוש שאינו ראוי בכוח התקשורתי".

בטורו בידיעות אחרונות ביום שישי האחרון כתב ברנע של שלום: "...מוזר היה לראות את ח"כ סילבן שלום, שהיה שר חוץ בממשלה שאישרה את עסקת טננבאום, מתרוצץ מערוץ לערוץ ומבקר את העסקה הנוכחית... האם שלום אשם במלחמה? לא. כתפיו צרות מלשאת את משא המלחמה ההיא. אבל המסכן כל כך נידח עכשיו, כל כך נואש, שעוד מעט יודה ברצח ארלוזורוב".

נחום ברנע סרב להגיב לדברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully