וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען עתיד ילדינו

ענת קם

22.7.2008 / 17:22

הועדה לזכויות הילד: בעת צילום קטינים יש לטשטש סימני זיהוי מהציבור וגם מהסביבה הקרובה. איסור הצילום ירד כרגע מהפרק

הועדה לזכויות הילד בכנסת דנה היום בהצעת החוק של חבר הכנסת אורי אריאל, לפיה ייאסר צילום קטין, גם אם פניו יטושטשו בשידור. בדיון נכחו מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס והיועץ המשפטי של החברה עורך הדין ישגב נקדימון, סמנכ"ל התוכן של חדשות 10 אורי רוזן, מנכ"ל ערוץ הכנסת אורי פז, מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה, מנכ"ל המועצה לשלום הילד דוקטור יצחק קדמן ונציגי משרד הרווחה. חלק מהמשתתפים מחו על כך שלדיון לא הוזמנו נציגי העיתונות הכתובה, שהצעת חוק זו תחול גם עליהם.

בשלב זה הוחלט לפצל את הצעת החוק וסעיף אחד ממנה יעבור למסלול האישורים. סעיף זה, המקובל על אמצעי התקשורת, קובע כי בעת שידור תמונות קטינים יש לטשטש סימני זיהוי מהציבור וגם מהסביבה הקרובה, כדוגמת פריטי לבוש ייחודיים וכדומה.

שאר הסעיפים, האוסרים כליל צילום קטינים, ירדו לעת עתה מסדר היום. בדיון טענו נציגי חדשות 2 וחדשות 10 כי הצעת החוק מסרסת ומגבילה אותם. עם זאת, סוכם כי אמצעי התקשורת יעבירו את הצעותיהם למנגנון שיאזן בין זכות הציבור לדעת ובין ההגנה על הקטינים. ד"ר קדמן הביע תמיכה בהצעת החוק אולם ציין כי יש להזהר מהצעות חוק כאלו, מאחר שלעתים הממסד מגן על עצמו באמצעות חוקים אלו שמונעים שידור קטינים אפילו בטשטוש. לדוגמה, קטין העובר התעללות בבית הספר, לא יוכל להתראיין על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully