וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש המשא ומתן על רכישת מעריב בידי המיליארדר לן בלווטניק

גיא לשם

22.7.2008 / 23:14

אחרי נתק בעקבות מחלוקת על שווי החברה שבו הצדדים לדון בהצעת רכישה

תפנית במשא ומתן המתנהל על רכישת העיתון מעריב. המיליארדר לן בלווטניק עשוי לרכוש את העיתון מעריב לפי שווי חברה של 90 מיליון דולר. כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, בלווטניק - בעל השליטה בתאגיד האמריקני הפרטי אקסס אינדסטריז - מעוניין לרכוש את העיתון מידי משפחת נמרודי ואיש העסקים ולדימיר גוסינסקי (המחזיק בכ-27% ממניות העיתון), ולהרחיב את אחזקותיו בשוק התקשורת בישראל.

בלווטניק רכש לפני כחודשיים 20% ממניות RGE מאיש העסקים אביב גלעדי, ובכך נכנס לראשונה לשוק התקשורת הישראלי. זרוע המדיה של התאגיד שבבעלותו מחזיק בין היתר במניות תאגיד המדיה האמריקני וורנר, חברות תקשורת בבריטניה וברוסיה, אך אם ירכוש את מעריב יהיה זה העיתון המודפס הראשון שבבעלותו.

אנשיו של בלווטניק, שהתעניינו כאמור בהרחבת עסקיו לישראל, שמעו על האפשרות לרכוש את העיתון בתיווכו של עו"ד צבי חפץ, נציגו ושותפו לשעבר של גוסינסקי במעריב. השניים הכירו בלונדון, שם שימש חפץ כשגריר ישראל ובה מתגורר בלווטניק בשנים האחרונות. השניים שמרו על קשר גם לאחר שחפץ סיים את תפקידו.

שיחות על קו לונדון-תל אביב

בעיתון מעריב מתחולל בשנה האחרונה סכסוך קשה בין בעלי המניות העיקריים, יעקב ועופר ונמרודי, לבין איש העסקים היהודי ממוצא רוסי ולדימיר גוסינסקי. על רקע תוצאות עסקיות לא מוצלחות במיוחד הביע גוסינסקי את רצונו למכור את חלקו בחברה, כפי שעשה במהלך הדרך (ובהמשך חזר בו) נמרודי הבן. הסבירות למכירת העיתון עלתה עם כניסתו איל ההימורים היהודי אמריקני שלדון אדלסון לשוק התקשורת בישראל והתעניינותו ברכישת מעריב לצורך הפיכתו לחינמון. בין אדלסון לבין נמרודי התנהלו מגעים ממושכים שהתפוצצו בסופו של דבר על רקע מחלוקת על שוויו של העיתון לצורך העסקה.

במקביל, החריף גם הסכסוך בין נמרודי לגוסינסקי, הועבר לבוררות אך לאחרונה הופסק הליך הבוררות עקב טענות כנגד הבורר - שופט העליון לשעבר מאיר שמגר - שהועלו מצד נמרודי.

לפני כשלושה שבועות חשף TheMarker כי בחודשים האחרונים פנה חפץ לגוסינסקי ולנמרודי בהצעה מטעמו של בלווטניק לרכישת מלוא אחזקותיהם בחברה. חפץ, ששמר על קשרי ידידות עם שני הצדדים, נחשב כמי שמסוגל להחזיר את השניים לשולחן הדיונים, דבר שנראה באותו שלב בלתי אפשרי.

אך כפי שקרה עם אדלסון, גם במקרה של בלווטניק עלו המגעים על שרטון, עקב סכום של כ-120 מיליון דולר - שוויו של העיתון כפי שהוצב על ידי נמרודי כתנאי להתקדמות במשא ומתן. בלווטניק ואנשיו לא היו מוכנים לשמוע על סכום בסדר גודל כזה וניתקו מגע, אך בימים האחרונים קם המשא ומתן לתחייה בדיסקרטיות באמצעות שיחות טלפוניות בין לונדון לתל אביב, בהן הוצע סכום של 90 מיליון דולר מצידו של בלווטניק.

גורמים שהיו בסוד המגעים הכחישו את הפרסומים לפיהם הציע בלווטניק לרכוש רק חלק ממניות העיתון להשאיר את נמרודי כשותפו, וציינו כי כבר מתחילת הדרך דובר על רכישה מלאה.

לפי שעה לא ברור האם המגעים יתקדמו ונמרודי יסכים לדון בהצעת המחיר, הנמצאת הרחק מהסכום שדרש עד עתה. תנאי נוסף החייב להתקיים לצורך התקדמות העסקה הוא יישור הדורים בין נמרודי לגוסינסקי, אותו כאמור עשויה להביא מעורבותו של חפץ במגעים.

טרם התקבלה תגובה לידיעה מטעמו של עופר נמרודי. חפץ סירב להגיב על הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully