וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הטוטו

שמרית סלע

28.7.2008 / 16:35

12 משרדי פרסום מובילים רכשו את טופסי המכרז למותגי הטוטו והווינר. התקציבים בשווי כולל של 30 מיליון שקל, יחולקו בין שני משרדים

12 משרדי פרסום מובילים רכשו את טופסי מכרז הפרסום של המועצה להסדר ההימורים בספורט, הכולל את הטיפול במותגי הטוטו והווינר. נכון להיום, המשרדים המתעניינים בקבלת תקציבי הפרסום הם מקאן אריקסון, שלמור-אבנון-עמיחי, באומן בר-ריבנאי, ראובני-פרידן, יהושוע TBWA, גליקמן-נטלר-סמסונוב, גלר-נסיס, JWT ישראל, זרמון-גולדמן, יורו-תל אביב, פוגל-אוגילבי ולפ"מ. רכישת הטפסים לא מחייבת כי כל המשרדים הללו יגישו הצעות או ישתתפו בסופו של דבר במכרז בפועל.

לאחרונה פירסמה המועצה להסדר ההימורים בספורט מכרז, במסגרתו ייבחרו שני משרדי פרסום שיטפלו כל אחד מהם במותגי ההימורים ווינר וטוטו. תקופת ההתקשרות תהיה עד 5 שנים, כאשר תקציב הפרסום לווינר יעמוד על 18 מיליון שקל ולטוטו 12 מיליון שקל.

על פי תנאי המכרז, מורשים להתמודד אך ורק משרדים שהיקף פעילות הפרסום שלהם ב-2006 וב-2007 לא נמוך מ-70 מיליון שקל, וכן כוללים כל אחד מהם שני לקוחות עם תקציבים של 10 מיליון שקל לפחות. בעקבות תנאי הסף, יכולים להתמודד על קבלת התקציב רק משרדים גדולים ובינוניים. עם זאת, אדלר-חומסקי וגיתם לא יתמודדו במכרז, בשל טיפולם בתקציב הפרסום של מפעל הפיס - הגוף המתחרה.

גם בשנים האחרונות טופלו תקציבי הפרסום של שני המותגים בשני משרדים נפרדים, כאשר בטוטו טיפל שלמור-אבנון-עמיחי ובווינר יהושע TBWA. שני התקציבים עומדים מתחילת 2008 על כ-4 מיליון דולר כל אחד (מחיר מחירון יפעת בקרת פרסום). ההתקשרות עם שני המשרדים תסתיים בסוף השנה וכאמור שני המשרדים יתמודדו בשנית.

המכרז יתנהל בחמישה שלבים, כאשר בשלב החמישי בלבד יציגו המשרדים שיגיעו לשלב זה פרזנטציה שתכלול אסטרטגיה שיווקית וקריאטיוויות פרסומית למותג ווינר בלבד, שהוא המותג המרכזי של המועצה. רק בשלב האחרון של המכרז ידונו הצדדים בהצעה הכספית, שתהווה 40% מהחלטת המועצה במכרז.

רכישת המדיה והפרסום האינטראקטיווי יופקדו גם הם בטיפולו של המשרד הזוכה, אך שומרת לעצמה המועצה את הזכות לערוך מכרז נוסף בעתיד לקבלת שירותי פרסום באינטרנט מגורם אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully