וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת תזומן לשימוע לפני חילוט ערבויות

ענת קם

30.7.2008 / 15:09

על פי הרשות השניה, בלוח השידורים של הזכיינית יש חוסרים בסוגה עילית. רשת: הרשות מתבצרת בהלך מחשבה מיושן

זכיינית ערוץ 2 רשת תוזמן לשימוע בפני מועצת הרשות השניה לפני חילוט ערבויות בסך רבע מיליון שקלים בשל חוסרים בסוגה עלית בחצי השנה הראשונה של שנת 2008. רשת תידרש להגיש לוח מתוקן להמשך השנה. ההחלטה על השימוע, שיתקיים ביום שלישי הבא, התקבלה אתמול בדיון של ועדת הטלוויזיה בראשותו של דוקטור דוד אלכסנדר. בנוסף, דחתה הועדה את בקשת ערוץ 10 להכיר בתכנית "לרדת בגדול" ותכנית הלילה של ליאור שליין כסוגה עלית.

ועדת הטלוויזיה דנה בלוח הקיץ של רשת לפני כחודש והחליטה שלא לאשר אותו. הועדה דרשה מהזכיינית להגיש השלמות ללוח ולדווח על ההוצאה על תכניות מסוגה עילית שבוצעו בין החודשים ינואר ליוני 2008, על מנת שהרשות תבחן את עמידת הזכיין במחויבות במהלך חצי השנה הראשונה ובהיבט השנתי. על פי הנתונים שהוצגו התברר כי רשת לא העבירה לוח מתוקן ומלא לשנת 2008 כפי שנדרשה לעשות וכן כי לא עמדה במחויבויות החצי שנתיות לשידור סוגה עילית, כמו גם על אי מילוי החוסרים משנת 2006.

מרשת נמסר בתגובה: "ראוי היה כי הרשות השנייה תרכז את מאמציה בדיון ענייני בהבנות ההיסטוריות שהשיגו גורמי השידור המסחריים עם היוצרים במקום להמשיך ולהתבצר בהלך מחשבה מיושן ומקובע שמונע מהטלוויזיה המצוינת שנעשית כאן להתקדם ולהתפתח".

שליין מושקע, אבל לא מיוחד

ועדת הטלוויזיה דחתה כאמור פעם נוספת את בקשת ערוץ 10 להכיר בתכנית הלילה של ליאור שליין כז'אנר מיוחד בסוגה עילית ובריאליטי "לרדת בגדול" כתכנית תעודה בסוגה עילית, בעקבות חוות הדעת שהגישה הנהלת הרשות. כבר לפני שנה קבעה הרשות כי תכניתו של שליין אמנם מושקעת, אולם לא עומדת בקריטריונים לז'אנר מיוחד, בו נכללות בין היתר "ארץ נהדרת" ו "משחק מכור".

הועדה שבה וקבעה כי "לרדת בגדול" לא תוכר כתכנית תעודה, זאת על אף שבעבר הכירה הרשות בחלקים ממנה כתיעודיים. הועדה ביקשה להדגיש את החשיבות שהיא רואה בתכניות סוגה עילית מובהקות על כל חלקיהן.

מערוץ 10 נמסר: "חבל שבמקום לאמץ את הסדר היוצרים, שהבטיח את העלאת ההשקעות בסוגה עילית והגדיר באופן ברור מהי תוכנית דרמה ותוכניות תעודה, אנו חוזרים לריטואל הקבוע של מחלוקות בנוגע לסיווג תכניות כאלה ואחרות. ערוץ 10 ילמד את ההחלטה כדי להבין מדוע התהפכה ההחלטה בעניין הסדרה בעיצומה של עונת השידורים השלישית שלה וכל זאת, בשעה שתכניות כמו "סופר נני", "משפחה חורגת" ו-"אמא מחליפה" המשודרות בערוץ 2 מסווגות כתוכניות תעודה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully