וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנות הרדיו ישתפו פעולה למען ניצולי השואה

ענת קם

30.7.2008 / 18:07

גלי צה"ל, קול ישראל, רדיו 99, רדיו ירושלים ורדיו קול רגע יגישו מדי יום שידור משותף בן כשתי דקות, שבמהלכו יתייחסו למצבם של ניצולי השואה

יוזמה משותפת לתחנות הרדיו האזוריות והארציות למשמרת מחאה נגד התנהלות הממשלה בנושא ניצולי השואה. ליוזמה שהחלה ברדיו 99 הצטרפו עד כה גלי צה"ל, קול ישראל, רדיו ירושלים ורדיו קול רגע וככל הנראה יצטרפו תחנות רדיו נוספות. במסגר היוזמה, יגישו התחנות מדי יום שידור משותף בן כשתי דקות שבמהלכו יתייחסו למצבם הקשה של ניצולי השואה בישראל. לאחר מכן, יושמע תשדיר בכל התחנות באותה שעה בכל התחנות שלוקחות חלק ביוזמה. בשלב זה לא הוחלט אם יהיה שידור אחיד שייצא ממקור אחד וישודר בכל התחנות או שכל תחנה תשדר את התייחסותה לנושא בנפרד.

ועדת החקירה הממלכתית בראשות השופטת בדימוס דליה דורנר, הגישה לראש הממשלה לפני למעלה מחודש דו"ח חמור על מצבם של ניצולי השואה בישראל. דורנר הקציבה עשרים יום בלבד ליישום מסקנות הדו"ח, אולם השבוע, חודש לאחר הגשת הדו"ח, הודיעה הממשלה כי אם יוחלט ליישם את המסקנות זה יהיה רק בתקציב 2009. יצוין, כי מדי יום נפטרים עשרות ניצולי שואה.

גיא מרוז ואורלי וילנאי, מגישי "המשמר האזרחי", מיוזמי הרעיון: "חלפו כבר 40 ימים ודבר לא נעשה. רק כדי להמחיש את הדברים, הגדלת הקצבה של הניצולים, כפי שמורה הדו"ח, דורשת חתימה פשוטה של שר האוצר על שינוי תקנה. גם זה טרם נעשה. נקבעו דיונים לסוף חודש יולי ואז בדיוק יוצאת הכנסת לפגרה. אנו רואים זכות גדולה לעבוד יחד למען ציבור הניצולים ולתת במה מרכזית לתחושה הקשה של אזרחי המדינה בכל הקשור לפגיעה בזכויות הניצולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully