וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזיקו אותנו: הרשות השניה ממליצה לצאת למכרז על ערוץ 10

ענת קם

3.8.2008 / 19:00

אחרי שלא הצליחה לשכנע את המחוקקים להאריך את זיכיון ערוץ 10 עד 2012, אומרת דאבוש: אנו מחוייבים לשקול את המשך פעולתו של הזכיין

יושבת ראש מועצת הרשות השניה נורית דאבוש ממליצה לצאת למכרז חדש להפעלת ערוץ 10. הרשות תזמן את מנהלי ערוץ 10 לשימוע בנושא. דאבוש אמרה את הדברים בישיבה של מועצת הרשות שהסתיימה לפני שעה קלה. ביום חמישי האחרון העבירה דאבוש לכל חברי המועצה את החלטתה ונימוקיה וטענה כי נראה שהערוץ לא יוכל להשלים את מחויבויות התוכן שלו, כששים מיליון שקלים מעבר לפעילותו השוטפת, עד תום תקופת הזיכיון בינואר 2010. דאבוש מציינת כי החלטתה התקבלה בשיתוף רחל תורג'מן, יושבת ראש הועדה לבחינת מחויבויות ערוץ 10 בתום מחצית מתקופת הזיכיון שלו.

במכתבה טענה דאבוש, כי למרות ניסיונה לקדם את שינוי החקיקה באשר להארכת זיכיונו של ערוץ 10 בשנתיים וכן תיקוני החקיקה שיעניקו לרשות השנייה מנגנוני אכיפה הנושא לא הגיע לכלל מימוש. בשל כך, יש לכנס את המועצה על מנת לגבש את עמדתה בנוגע להמשך דרכו של הערוץ.

דאבוש כתבה לחברי המועצה: "אכן, לאורך שנים הייתה השמירה על ערוץ 10 כערוץ משדר, תחרותי ופעיל נר לרגלינו, ולצורך כך פעלנו כפי שראינו לנכון. ראינו בפעילות הערוץ אבן יסוד חשובה בשמירה על הדמוקרטיה בישראל, וכך אנו רואים את הדברים גם כעת. אולם, האינטרס הציבורי הרחב והכולל והוראות החוק מחייבים אותנו עתה, כאשר הניסיונות לתיקון החוק לא צלחו, לשקול את המשך פעילותו של הזכיין המפעיל כעת את הערוץ".

לא כולם מסכימים כי יציאה נוספת למכרז להפעלת ערוץ 10 יהיה הדבר הנכון לעשות. שמוליק שם טוב, מנכ"ל הרשות השניה לשעבר, אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אסור לצאת לעוד מכרז על ערוץ 10. צריך להפסיק את הליך המכרזים בטלוויזיה, לדרוש מהערוץ להשלים את הדרישות ומרגע שהן ימולאו לתת לו רישיון. צריך לעבור לשיטת הרישיונות ולתת לטלוויזיה לעבוד לאורך זמן בשוק חופשי ומתחרה. זה לא אומר שצריך לוותר לערוץ על החובות, אבל לחייבים להפסיק עם שיטת המכרזים".

מערוץ 10 נמסר: "לכשנקבל את החלטת מועצת הרשות השנייה, נלמד אותה ונגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully