וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא-ליגרך

ענת קם

4.8.2008 / 16:16

הרשות השניה משיבה לעתירת רדיו 99 נגד ההחלטה לחייב את גאידמק למכור אחזקותיו: אין בלקיחת הזיכיון פגיעה בחופש הביטוי

הרשות השנייה הגישה היום לבית המשפט את תגובתה לעתירת רדיו 99 נגד ההחלטה לחייב את בעל התחנה, ארקדי גאידמק, למכור את אחזקותיו בה בשל פעילותו הפוליטית. בתגובה שהוגשה באמצעות עורכי הדין יאיר עשהאל, דרור גדרון ויהודית דורי-דסטון, טענה הרשות כי מאחר שמתן זיכיון להפעלת תחנת רדיו אזורי אינו מקנה לבעל התחנה חופש ביטוי, הרי שאין בלקיחת הזיכיון פגיעה בחופש הביטוי של בעל התחנה. טענת הפגיעה בחופש הביטוי עמדה במרכז העתירה של גאידמק.

בנוסף, טוענת הרשות כי גאידמק נהג בחוסר ניקיון כפיים כשלא הצהיר בפני הרשות על כוונתו להתמודד על ראשות עיריית ירושלים, בניגוד לאמירותיו בכלי התקשורת השונים. הרשות מבחינה בין אנשים המעורבים בפוליטיקה בעוצמה נמוכה ואלו המעורבים בעוצמה גבוהה, וטוענת כי מעורבותו של גאידמק גבוהה מספיק כדי לדרוש ממנו את מכירת אחזקותיו בתחנה.

בהמשך העתירה נכתב: "...יהיה זה בלתי סביר לומר כי מפלגת 'קדימה' אינה רשאית להיות בעלת זיכיון לשידורי רדיו או טלוויזיה, אך ראש הממשלה מטעם מפלגה זו רשאי להיות בעלים של 100% ממניות בעל זיכיון לשידורי טלוויזיה או רדיו... נמצאנו למדים, כי תכלית חוק הרשות השנייה... היא לייצר 'שוק רעיונות' חופשי ומבוזר בתחום התקשורת המסחרית והאלקטרונית, 'שוק רעיונות' בו כלי התקשורת משקפים את הדעות השונות בציבור ולא חלילה את דעות בעלי השליטה בהם. באופן זה, מובטח כי יישמר אמון הציבור בכלי התקשורת המוחזקים בבעלות פרטית, וכי הם ישמשו את המטרה לשמה נועדו... לנוכח חשיבותה של תכלית זו, ברי כי יש לשמר את עצמאות השידורים ולמנוע פוליטיזציה של השידורים".

מרדיו 99FM נמסר בתגובה: "זו הפעם הראשונה מזה עשרות שנים בה מבקשים לסגור כלי תקשורת בישראל, וזאת דווקא בתחנה שמנוהלת ומשודרת באופן מקצועי וללא כל התערבות או חשש להתערבות מצד בעלי התחנה. הרשות השנייה מתעלמת מהפגיעה בחופש הביטוי ומפסיקת בית המשפט העליון. הרשות אף התעלמה משך שנים משליטה של חברי מרכז ליכוד ופעילים פוליטיים אחרים בתחנות רדיו אזוריות, והיא אינה מכחישה זאת בתגובתה. אנו ממתינים לפסיקת בית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully