וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הורה לרשות השידור לשלם משכורות

ענת קם

5.8.2008 / 15:22

אם משכורות יולי לא ישולמו לעובדים במלואן, בית הדין לעבודה ייענה לבקשת ההסתדרות ויוציא צו מניעה נגד רשות השידור

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע היום כי על רשות השידור לשלם לעובדים את כל משכורות יולי במלואן עד יום חמישי בשעה 14:30. עוד קבע בית המשפט, כי במידה שהמשכורות לא תשולמנה הוא יפסוק בבקשה למתן צו מניעה שהוגשה היום על ידי ההסתדרות נגד החלטת הנהלת הרשות לקצץ ואף לעכב את משכורות חודש יולי.

לדברי ההסתדרות, החלטה חד צדדית זו היא בניגוד למשא ומתן המתנהל בין הצדדים, בחסות בית הדין לעבודה, באשר לרפורמה המתוכננת ברשות השידור על תנאי שכרם ועבודתם של עובדי רשות השידור. ההסתדרות עובדי המדינה, המיוצגת על ידי עורך הדין דורון יפת מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד המקצועי של ההסתדרות, ביקשה צו מניעה אשר דורש לשלם את משכורות יולי לכלל העובדים במלואם ואת קצבת הביגוד וההבראה.

בבקשה נכתב כי "זכותם של העובדים למלוא השכר במועדו בינה זכות חקוקה ובסיסית שאין נעלה ממנה. רשות השידור אינה יכולה לעשות דין לעצמה ולא לשלם את משכורות העובדים במלואן ובמועדן. זוהי תופעה פסולה שיש לעוקרה משורש".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי אמר הבוקר: "הנהלת רשות השידור חצתה מבחינתנו את כל הקווים האדומים. תשלום שכר אינה תלויה בחסדי המעסיק והיא זכות יסוד של כל עובד. אני מקווה שביה"ד יורה לרשות לשלם את המשכורות לאלתר".

מרשות השידור נמסר כי הרשות תכבד את החלטת בית הדין, והוסיפה: "בקשת צו מניעה מעידה על חוסר ההבנה למצבה הקשה של רשות השידור בימים אלה. לא מדובר ב 'תרגיל' מצד הנהלת הרשות אלא בצעדים החיוניים לה להמשך קיומה בטווח המיידי. כידוע לכל, רשות השידור עומדת בפני גירעון תזרימי של כשבעים מיליון שקלים בשנה הנוכחית. המחסור התזרימי נובע בין היתר מדחיית תשלומים משנים קודמות, החזר מענק לאוצר בשל אי התקדמות בהליך הרפורמה, ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully