וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קן אינה מאשרת המשך פעילות חברת יונייטד

שמרית סלע

5.8.2008 / 20:58

הממונה מבקשת לפרק את החברה השייכת לשלמור אבנון עמיחי וראובני פרידן בטענה כי קיומה אינו תורם לתחרות בשוק הפרסום

הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, הודיעה לחברת יונייטד - שלמור אבנון עמיחי וראובני פרידן - על כך שאינה מאשרת את המשך הפעלת החברה. הנימוק: קיומה של חברת רכש המדיה יונייטד אינה תורמת לתחרות בשוק הפרסום. קן הקציבה ליונייטד חודש וחצי לערער על ההחלטה וכך היא צפויה לעשות.

יונייטד הינה חברת רכש המדיה של שלמור אבנון עמיחי וראובני פרידן והיא אחת משלוש חברות רכש המדיה הגדולות בישראל.

אורן יוניוב, מנכ"ל חברת הרכש יונייטד, מסר בתגובה כי "יונייטד חולקת על החלטת הממונה. המידע שהועבר לממונה שגוי ומגמתי וכי בדעתנו לערער על כך ולהוכיח כי יונייטד תרמה ותורמת תרומה משמעותית לשכלול שוק המדיה בישראל לטובת כל לקוחותינו".

הנפגעות העיקריות מפירוק החברה, באם הוא יתבצע, תהיינה המפרסמות שטראוס-עלית ופרטנר-אורנג', עבורם רוכשת יונייטד את המדיה. אם אכן תפורק יונייטד, יישארו הללו ללא חברת רכש מדיה חזקה.

קן נקטה גישה נוקשה בשנה האחרונה לאור המיזוגים בין חברות רכש מדיה שונות בשוק בשנים האחרונות. קן דחתה בקשות לפטור מהסדר כובל של חברות רכש מדיה, ביניהן מדיה קום של אדלר חומסקי, וגלר נסיס וזניט של באומן בר ריבנאי. הסיבה היא גידול בעמלות היתר, שלא היתרגמו במלואן להנחות למפרסמים, ובעיקר מחשש לריכוזיות גבוהה בשוק המדיה בישראל המביאה לצמצום משמעותי בתחרות ולקושי בפעילותן וקיומן של חברות קטנות יותר בענף.

גורמים בענף מסרו בתגובה כי ההודעה תמוהה מכיוון שהממונה לא מתערבת בחברת רכש המדיה של מקאן אריקסון - יוניברסל מקאן - הקונה מדיה למשרדי פרסום שונים פרט למקאן, ביניהם פוגל אוגילבי, גליקמן נטלר סמסונוב, ענבר מרחב שקד, וזרמון גולדמן. כמו כן, פעילות יוניברסל מקאן מסתכמת ביותר מכפול מפעילותה של יונייטד. בעקבות החלטת הממונה, יישאר ראובני פרידן בנחיתות בתחום רכישת המדיה וייתקל בקושי להתחבר לחברת רכש מדיה חזקה אחרת, היות ורובן תפוסות על ידי לקוחות בעלי ניגוד עניינים ללקוחותיו. ככל הנראה ולאור העובדה שהממונה לא מתערבת במודל כפי שהוא עובד ביוניברסל, תאמץ גם ראובני פרידן את המודל. בתוך כך תמכור את מניותיה ביונייטד לשלמור אבנון עמיחי, ויונייטד תמשיך לקנות את המדיה ללקוחותיה הקיימים.

יונייטד רוכשת את המדיה למשרדי פרסום נוספים: טמיר כהן JWT, בריקמן, שטרית מדיה גרופ, שמואל טל וספין שחל. פעילות יונייטד מסתכמת בכמעל 120 מיליון דולר בשנה מתוך שוק של כמיליארד, כאשר היא מחזיקה בנתח שוק של כ-12%.

בכירים אחרים בענף הפרסום מציינים כי החלטת הממונה נובעת מהמניות של חברת IPG העולמית בראובני פרידן (55%) ובמקאן אריקסון (82%). לאור חלוקה זו, ההסתכלות על יונטייד היא כחברת מדיה משותפת לשני המשרדים הללו ולשלמור אבנון עמיחי וכאן קיימת בעיית הריכוזיות באופן תיאורטי. למרות זאת, באופן מעשי פעילות המדיה של מקאן ויונייטד אינן קשורות.

עוד נמסר כי החלטת הממונה נראת תמוהה בשל הריכוזיות הגדולה הקיימת בשוק המדיה הישראלי - הערוצים המסחריים והעיתונות. על כן, יש מקום לגופים חזקים בענף רכישת המדיה על מנת שבין שני הצדדים תהיה עמדת כוח יחסית שווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully