וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנגן נגד המעבר לרשיונות

אופיר בר-זהר

6.8.2008 / 16:10

מנכ"ל רשת: "עמדת האוצר שערורייתית. מעבר לרשיונות יביא הענף לאנרכיה מוחלטת. המהלך הזה ימוטט את כל המערכת"

"העמדה של האוצר בעניין הכנסת פרסום לכבלים וללוויין היא שערורייתית. המהלך הזה ימוטט את כל המערכת", כך אמר היום יוחנן צנגן, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, בוועדת הכלכלה. עוד אמר צנגן, שהדגיש בתחילת דבריו כי הוא בעד תחרות וכי הוא לא ידבר על ערוץ 10, כי "הרגולציה בתחום בישראל כבדה, פולשנית ואין לה אח ורע בעולם. אני כופר בעמדה כי שוק הפרסום יכול לקיים את שני הערוצים המסחריים, ומצב זה קיים מאז עלייתו לאוויר של ערוץ 10. אנחנו לא פה כדי לחלוב את המדינה ולהביא דיווידנדים". על המעבר למשטר רשיונות אמר צנגן, "אני לא חושב שיש טעם כרגע לעבור לרשיונות. זה יהפוך את הענף לאנרכיה מוחלטת".

צנגן דיבר בדיון שהתקיים היום בוועדת הכלכלה, ועסק בנושא טכני של אישור תקנות וקביעת מועדים במידה שערוץ 10 יבקש מהרשות להאריך את זכיונו בשנתיים נוספות. האפשרות שזכיונו של הערוץ יוארך מוטלת בספק, מאחר שמועצת הרשות השנייה הודיעה בתחילת השבוע כי היא פותחת בהליכים לשלילת זכיונו של הערוץ וליציאה למכרז חדש. עם זאת, הוחלט בכל זאת לקיים הצבעה בנושא ולקבוע את המועדים הרלוונטים, למקרה שאפשרות זו תעלה על הפרק.

מנכ"ל ערוץ 10, מודי פרידמן, אמר בוועדה: "אני מתפלא על ההתנהלות של הרשות השנייה ושל המועצה שלה - שמקימות ועדה, מגיעות להחלטה ואז זה נקטע. אני מצפה ממשרד התקשורת שימצה את התהליך".

כזכור, מועצת הרשות השנייה הקימה את ועדת תורג'מן על מנת שתבחן את עמידת ערוץ 10 במחויבויותיו. ועדת תורג'מן קבעה כי הערוץ חייב סכום של כ-100 מיליון שקל, והמליצה להאריך את זכיונו בשינוי חקיקה, צעד שלא יצא לפועל. פרידמן טען כי קיימת בעיה מהותית ברגולציה, שאינה יוצרת קשר ישיר בין גודל השוק לבין דרישות. פרידמן הדגיש, "בל נשכח שגם החברים שלנו בערוץ 2 לא מצליחים לעמוד במחויבויות. אי אפשר להתעלם ממצב שערוץ הרבה יותר ותיק, עם הרבה יותר ניסיון, סובל מרגולציה בעייתית. הבעיה היא לא אצלנו".

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, ציינה כי היא מאמינה שהמועצה תקבל החלטה בעניינו של ערוץ 10 עד תחילת אוקטובר. "ניסינו פתרון אחד והוא לא צלח. חשבנו שדו"ח תורג'מן יגיע לחקיקה", הוסיפה. דאבוש לא הסכימה עם כל טענותיו של פרידמן בנוגע לרגולציה מכבידה, אבל הודתה כי "כבר צעקנו שיש בעיה. נעשית כעת עבודת מטה בעניין". מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, נשאר איתן בדעתו כי "השוק כיום מאפשר קיום של שני ערוצים מסחריים, עם רמת המחויבויות הנוכחית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully