וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום: הסכם היוצרים עם הזכייניות הוא הסכם כובל

ענת קם

6.8.2008 / 16:52

בחוות דעת שהעביר שטרום לרשות השניה לקראת הדין בבג"צ הוא טוען ל"יישור קו" בין גורמים האמורים לייצג אינטרסים מנוגדים

עורך הדין דרור שטרום, שמונה על ידי הרשות השניה לבחון את הסכמי הזכייניות עם היוצרים, קובע כי ההסכמים בין היוצרים לבין רשת קשת וערוץ 10 מהווים הסדר כובל, שדרוש את בחינת הרשות להגבלים עסקיים. חוות הדעת של שטרום הוגשה אתמול לרשות השנייה, שהעבירה אותה היום לבית המשפט העליון לקראת הדיון בעתירות איגודי היוצרים לבג"צ שעתיד להתקיים מחר.

לפי חוות דעתו של שטרום, אשר כתב גם את דו"ח עמלות היתר בפרסום עבור הרשות השנייה לפני כשנה, הסכם היוצרים והזכייניות יוצר "יישור קו" בין גורמים האמורים לייצג אינטרסים מנוגדים. עוד נטען, כי ההקלות בפרסום שסוכמו בין הצדדים, אשר יאפשרו שידור פרסומות רבות יותר, עלול לפגוע בציבור הצופים. בהמשך נכתב, כי ההסכמים עלולים "להכשיר" את אי עמידת הזכייניות במחויבויותיהן.

חוות הדעת קובעת, כי הרשות לא יכולה לקבל את ההסכמים, כפי שנתבקשה על ידי היוצרים, מבלי לבדוק את סוגיית הכבילה.

נפתלי גליקסברג,ה יושב ראש היוצא של פורום היוצרים הדוקומנטריים, אחד מאיגודי היוצרים החתום על ההסכם: "משמח לראות שהרשות השנייה התעוררה בעקבות העתירות שהגשנו לבג"צ. אנחנו ניפגש מחר בבית המשפט. אנחנו סומכים על בית המשפט העליון שלא יתעוור מזריית החול של הרשות השניה הבאה לכסות על כשלון רגולטורי מתמשך שאלמלא עתירת אגודי היוצרים לבית המשפט לא היה נעצר עד היום. אנו מברכים את הרשות שכאשר חרב הבג"ץצהונחה על צאוורה החלה לפעול גם אם מאוחר מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully