וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ: הסכמי היוצרים לבדיקת הממונה על הגבלים

ענת קם

7.8.2008 / 13:52

הזכייניות והיוצרים יעבירו את ההסכמים בינהן לאישור הממונה ויעדכנו את בית המשפט בהתפתחויות בתוך שלושה חודשים

בית המשפט העליון קבע הבוקר כי הסכמי איגודי היוצרים עם רשת, קשת וערוץ 10 יועברו לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. בכך קיבל בית המשפט את חוות דעתו של עורך הדין דרור שטרום שהוגשה אתמול על ידי הרשות השנייה, לפיה ההסכמים מהווים הסדר כובל, המתאם בין גורמים האמורים לייצג אינטרסים מנוגדים.

השופטים איילה פרוקצ'יה, אסתר חיות ויורם דנציגר קבעו כי על הזכייניות והיוצרים להעביר את ההסכמים לאישור הממונה ולהעביר תוך שלושה חודשים דיווח לבית המשפט על ההתפתחויות. במידה שיינתן אישור הממונה תדון הרשות בהסכמים תוך שיקול מכלול הגורמים, בהם השינויים בשוק הטלוויזיה ומחויבויות 2007.

נפתלי גליקסברג, יושב ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים מסר בתגובה להחלטה: "הדיון היום בבג"צ הוא נצחון קטן ונוסף במלחמה של היוצרים לשמירה על היצירה העברית בטלוויזיה המסחרית. בית המשפט קיבל את עיקרי הטענות של היוצרים בדבר הצורך למעקב אחר התנהלות הרגולטור ודחה את בקשת הרשות לדחיית העתירות. בתוך שלושה חודשים תידרש הרשות להוכיח לבית המשפט כי יש רגולציה בישראל. גם הרשות יודעת כי אם לא יאומצו הסכמי היוצרים היא תיאלץ להכריז בקרוב על סגירתו לא רק של ערוץ 10 אלא גם של ערוץ 2 עקב כשל רגולטורי מתמשך. ברור לכל כי העידן בו הרגולטור עשה ככל העולה על רוחו הסתיים בעקבות עתירת היוצרים והמאבק העיקש". גורם ברשות אמר לוואלה! ברנז'ה: "כרגיל, היוצרים מזגזגים ותגובתם אינה משקפת את עמדת בית המשפט"

מהרשות השניה נמסר: "בית המשפט סבר כי נכונה עמדת הרשות שעל היוצרים והזכיינים לפנות על הממונה על ההגבלים לקבלת חוקיות ההסכמים. הרשות נדהמת על כך שהיוצרים מסלפים בצורה גסה את החלטת בית המשפט מהיום. בית המשפט לא דן לגופן של העתירות. הוא שמע את סקירת הרשות ולא מצא לנכון להתערב בעבודת הרגולציה ואף איפשר לרשות לסיים את עבודתה בלוחות הזמנים שקבעה".

מרשת נמסר: "אנו שמחים שבית המשפט העליון חיזק את עמדת רשת הטוענת כי קיימת דחיפות גדולה בהסדרת הטלוויזיה המסחרית בישראל, וקצב לרשות השנייה שלושה חודשים בלבד להתקדם בפתרון הבעיות ולעדכן כיצד באו על פתרונן".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully