וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור תשלם משכורות יולי עד יום ב'

ענת קם

8.8.2008 / 20:06

בדיון תקף השופט את ההחלטה לעכב משכורות: "יש לזכור כי במקרה זה לרשות השידור יש כספים באמתחתה, אלא שהיא מעדיפה לשלמם בסדר שאינו נכון"

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע אמש כי על רשות השידור לשלם עד יום שני הקרוב את מלוא משכורות עובדיה. בכך נענה בית הדין לבקשת ועדי העובדים של הרשות להוציא צו מניעה נגד החלטת הנהלת הרשות לעכב את תשלום המשכורות וכן לשלמן באופן חלקי.

בפסק דין חריף תקף השופט אייל אברהמי את החלטת הרשות לשלם את חובותיה לספקים לפני תשלום המשכורות: "יש לזכור כי במקרה זה לרשות השידור יש כספים באמתחתה, אלא שהיא מעדיפה לשלמם בסדר שאינו נכון. המחוקק הביע עמדתו כאמור, ביחס לאיסור הלנת שכר העבודה. לעניין זה לדידנו, יש אף היבט עונשי. בכל אופן אם זקוקה המשיבה להלוואה, הרי שתתכבד ותפעל לקבלתה אך לא ניתן לאנוס העובדים להלוות לה מכספם ולשלוח יד לכיסם".

בנוסף, קבע בית המשפט כי מאחר שהרשות ועובדיה נמצאים במשא ומתן, לא היה מקום לצעד חד צדדי וכוחני כהחלטת הרשות לפגוע בשכר. עוד נכתב, כי הנזק שנגרם אינו כספי בלבד כי אם מהותי ליחסי העבודה הקולקטיביים. בית המשפט אף החליט כי הרשות תשלם את הוצאות המשפט של העובדים בסך שמונת אלפים שקלים.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור תכבד את החלטת בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully