וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הון והחברים בעיתון

שמרית סלע

10.8.2008 / 15:56

נוחי דנקנר הוא חביב התקשורת על פי יפעת במחצית הראשונה של 2008. בין החברות המתוקשרות: גוגל, שטראוס ובנק לאומי

גוגל מובילה את מדד חביבי התקשורת בחציון הראשון של 2008 בחשיפה חיובית בכותרות בשווי מוערך של כ-6.42 מיליון שקל. כך עולה ממחקר שערכה יפעת מחקרי מדיה מתקדמים המציג את מדד חביבי התקשורת. המחקר מתבסס על ניתוח החברות והאישים בכותרות ובכותרות המשנה לפי Share Of Positive Voice. מדובר במדד המשקלל את שווי החשיפה החיובית והניטרלית ומפחית מהן את החשיפה השלילית, כאשר לראשונה מתפרסם גם השווי הכספי של החשיפה.

נתוני המחקר חושפים כי בחציון הראשון של 2008 כיכבו בכותרות תאגידי אינטרנט, מוסדות פיננסיים, ענק תרופות, יצרנית מזון וחברת כימיקלים. כאמור, בולטת ביותר באופן חיובי בתקשורת גוגל, הנעזרת בשירותי היח"צ של שטרן אריאלי. האירועים שתרמו לסיקור החיובי את החברה: השקת גרסה עברית לשירות בלוגר, היבחרותה כמקום העבודה הטוב ביותר בארה"ב שנה שנייה ברציפות, העובדה כי היא מובילה את רשימת המותגים בעולם בפעם השנייה ברציפות עם ערך מותג מוערך של 86 מיליארד דולר, ביקורו המתוקשר בישראל של אחד מהמייסדים סרגי ברין, ושיתוף הפעולה האסטרטגי עם יאהו.

במקום השני במדד ממוקמת מתחרתה של גוגל, מיקרוסופט (2.7% , 28.13), עם שווי חשיפה חיובית המשוקללת של כ-5.14 מיליון שקל. באמצעות הדוברת סיגל סיון יידוב, בולטת מיקרוסופט באמצעי התקשורת עם פרישתו המתוקשרת של המייסד והיו"ר ביל גייטס, נסיונותיה לקנות את יאהו, רכישת YaData וקידארו הישראליות, הקמת מעבדות חדשנות בישראל, כנס TECH ED 2009 באילת, ביקורו של המנכ"ל סטיב באלמר בישראל ועוד.

תאגידי האינטרנט תופסים מקומות יפים במדד. נתי יעקובי מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, מציין כי "אין ספק כי לחברות הטכנולוגיה ישנה נוכחות בולטת ב"חביבי התקשורת" שכן חלק גדול מהידיעות עליהן מגיעות ישירות מחו"ל. בולטות בהקשר זה YAHOO ו-FACEBOOK שנכנסו לעשירייה ללא מערך יח"צ מקומי כלל".

בית ההשקעות פסגות, ממוקם במקום השלישי באמצעות פליישר יועצים לתקשורת. פסגות בלטו עקב זכייה בדירוג גלובס עם מנהלי הקרנות הטובים ביותר, כניסה לתחום קרנות הפנסיה עם איילון ביטוח, השלמת רכישת גדיש ועוד.

חברות המזון ורשתות השיווק נעדרות כמעט לחלוטין מעשר החברות הבולטות לחיוב בתקשורת, פרט לשטראוס גרופ אותה ניתן למצוא במקום השמיני עם חשיפה חיובית בשווי 2.6 מיליון שקל. באמצעות פעילות יחסי הציבור של רני רהב, בלטה שטראוס במהלך הפרסומי לדנונה, במלחמת היגורטים מול מולר, בפתיחת עשרות סניפים למקס ברנר בארה"ב, ברכישת שני מותגי קפה ב-93 מיליון דולר בתורכיה, במכירת 25% משטראוס קפה לקרן TPG האמריקאית ועוד.

הבנק היחיד בעשירייה המתוקשרת הוא בנק לאומי הסוגר את הרשימה, עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של 1.98 מיליון שקל. באמצעות הדובר אבירם כהן הבנק מוזכר לחיוב בכותרות עקב הקצאת 9% מהבעלות מהבנק לעובדים, הטבות לתושבי שדרות ועוטף עזה, הערכות רבות של כלכלני הבנק על מצב המשק ועל מניות שונות, התקנת 40 כספומטים לנכים, סיכום 2007 כשנה הטובה ביותר בתולדות הבנק, הפקדת מטבעות בשירות עצמי, מכירת האחזקות ב-HOT לנטוויז'ן ועוד.

גאידמק במקום השלישי

נוחי דנקר הוא חביב התקשורת בחציון הראשון של 2008 עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של 2.8 מיליון שקל. דנקנר בלט בכותרות עקב העמקת האחיזה בחברות שבשליטתו בצל ירידות השערים בבורסה, מימוש 3.3% ממניות סלקום, קבלת אזרחות כבוד מקריית מלאכי על רקע תרומתו למען הקהילה, רכישת מטוס מנהלים, תחזיות מצב המשק, שנת שיא ל-IDB וחלוקת בונוסים למנהלים, קניית מניות HOT מבנק לאומי, 5 שנים לעסקת IBI ועוד.

נתי יעקובי: "אין ספק כי דנקנר הוא נער הזהב של המשק הישראלי הנהנה מתדמית מצליחן בתקשורת, שמגלה עניין במהלכיו העסקיים ומפרגנת לו עד מאד על גיבושה המוצלח של קבוצת IDB".

יצחק תשובה, שותפו של דנקנר לבניית מלון הפלאזה בלאס וגאס, ממוקם במקום השני, עם שווי חשיפה חיובית משוקללת של כ-2.6 מיליון שקל. תשובה בלט בכותרות בשעה שנבחר למנהל המוערך ביותר לפי סקר BDI בשל תוכניתו החדשה להחיות את פרוייקט תעלת הימים. בנוסף, בלט תשובה בתקשורת עקב תוכניותיו להרחיב את רשת מלונות פלאזה מחוץ לווגאס, מובילותם של בנייני היוקרה שלו ושל אייל עופר בשוק הנדל"ן במנהטן והרווחים בשווי של 1.1 מיליארד שקל שהצליח לייצר לקבוצת דלק.

ארקדי גאידמק שבדרך כלל שובר שיאי כותרות, ממוקם במקום השלישי בלבד בחביבי התקשורת. זאת, עקב שיקלול של לא מעט אזכורים שליליים אודותיו. מבין האיזכורים השליליים הבולטים ניתן למצוא את החשיפה במוסף "סופשבוע" של עיתון "מעריב" תחת הכותרת על "פעולותיו לכיבוש השלטון הישראלי", וכן את התבטאותיו של רוני מאנה, בכתב ההגנה מפני תביעה על סך 30 מיליון שקל שהגיש נגדו גאידמק, בעקבות ביטול עסקת טיב טעם, שאמר "לא נגרם נזק לשמו הטוב משום שאין לו שם טוב".

איזכורים שליליים בולטים נוספים אודות גאידמק הם קידום הצעת החוק של ועדת הכלכלה למנוע מגאידמק להגיש תוכנית טלוויזיה, חקירת המשטרה האם בכירים בבנק הפועלים סייעו לגאידמק להלבין הון, והתביעה בדבר לקיחתו של גאידמק לכיסו 365 מיליון דולר מכספי ממשלת אנגולה.

הכותרות החיוביות המאזנות את שלל הפרסומים השלילים אודות גאידמק מתייחסות בין היתר לפרסומת של פלאפון עם גאידמק הזכורה והאהובה ב-2007, התחזיות כי רדיו 99 שבבעלותו יעבור ב-2008 לרווחיות, העזרה והתמיכה בתושבי שדרות באמצעות הבאת המיגוניות לעיר, פורשי הגימלאים שחברו לסיעה של גאידמק, הפרסומים כי ישקיע 30 מיליון שקל בשיפוץ בתים של ניצולי שואה וכן חגיגות הדאבל של בית"ר ירושלים.

יעקובי מציין כי "אין ספק שבחציון נכנסו לטבלה אנשי עסקים שהופיעו בצל אירועים שזכו לסיקור מתמשך במדיה, ויהיה מעניין לבחון אם ישמרו על הבולטות שלהם גם בחציון הבא: שי אגסי בהקשר למכונית החשמלית, רומן אברמוביץ מעסיקו לשעבר של המאמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully