וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על ראש שמחתכם

ענת קם

11.8.2008 / 12:01

יועצי התוכן מתחלפים, חברי המועצה נפסלים, אחת הקבוצות משנה את מבנה הבעלות והרשות השניה מתמהמהת. מתי תתקבל החלטה במכרז הרדיו האזורי בירושלים?

חברי מועצת הרשות השנייה אבי חפץ ורחל תורג'מן לא ישתתפו בהחלטה על מכרז הרדיו האזורי בירושלים. אמש הודיע עורך הדין דורון אבני, היועץ המשפטי של הרשות השנייה, לקבוצות המשתתפות כי לאחר בחינת מכלול הגורמים החליט חפץ לפסול עצמו מהשתתפות במכרז על מנת להימנע מלזות שפתיים. בנוסף, ציין אבני כי במכתב הקודם שבו עדכן על חברי המועצה שפסלו עצמם, נשמט בטעות שמה של תורג'מן כמי שלא תשתתף במכרז. תורג'מן הודיעה על קרבתה לגורמים באחת הקבוצות ולכן פסולה מלהשתתף.

לאחר פסילת חפץ ותורג'מן, נשארו שבעה חברי מועצה שיכולים להצביע במכרז, בדיוק מחצית ממספר חברי המועצה הכולל. זהו המינימום הנדרש כדי שההחלטה תהיה קבילה, ואם חבר מועצה נוסף לא יוכל להשתתף מסיבות שונות תידרש היערכות מחודשת לכל המכרז, דבר שיגרור עיכובים נוספים.

גורמים בקבוצות המתמודדות במכרז על הפעלת הרדיו בבירה מעלים טענות נוספות נגד עיכוב ההחלטה על הזוכה במכרז. לפני כשבועיים פנתה קבוצת רדיו הבירה לשר התקשורת אריאל אטיאס בבקשה שיזרז את הליך המכרז.

מבנה הבעלות של רדיו הבירה

אחת הסיבות לעיכוב היא פסילתו של יועץ התוכן עומר פרנקל לפני כחודש, לאחר שכבר הגיש את חוות דעתו במכרז. פרנקל נפסל מאחר שהשתתף בקמפיין של משרד הפרסום אדלר-חומסקי, השותף בקבוצת רדיו הבירה המתמודדת במכרז. במקומו של פרנקל מונתה אשת הרדיו עינה אלון, אולם לימוד חומר המכרז מחדש יעכב את מתן ההחלטה. בקבוצות המתמודדות מלינים על פסילת פרנקל, מאחר שהשתתפות בקמפיין לאחר הגשת חוות דעתו לא רלוונטית לאותה חוות דעת.

גורמים ברדיו ירושלים, הקבוצה המפעילה את הרדיו כעת ושמתמודדת במכרז, אמר לוואלה! ברנז'ה, כי עיתוי שליחת המכתב על ידי קבוצת רדיו הבירה אינו מקרי וכי יש להם אינטרס להפעיל לחצים על מועצת הרשות השנייה. לאחרונה פורסם כי חברת עופר מדיה בבעלות משפחת עופר ואודי אנג'ל תרכוש עשרים וחמישה אחוזים מחברת לוגיה, אחת השותפות בקבוצת רדיו הבירה. העסקה תתממש רק בעוד כחודש, אך הטענה היא כי ברדיו הבירה מעדיפים שההחלטה תינתן קודם לכן מאחר שכל שינוי בהרכב הבעלות יחייב היערכות מחדש במכרז. בנוסף, "עופר מדיה" היא בעלת השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, סוגיה בעייתית בפני עצמה, על פי חוקי הגבלת הבעלויות בתקשורת.

הרשות השנייה אמנם בוחנת במכרז רק את הרכב הבעלות כפי שהיה ביום הגשת מסמכי המכרז, אולם ברגע שיוחלט על זכיית אחת הקבוצות ייבחן שוב הרכב הבעלות ואם תהיה בעיה מהותית הרשות תידרש לסוגיה זו.

טענה נוספת היא שעל מועצת הרשות השנייה מופעל לחץ סמוי לבחור בקבוצת "רדיו הבירה" להפעלת הרדיו בירושלים, מאחר שעד עתה כל הזוכות במכרזי הרדיו האזורי היו הקבוצות המפעילות את התחנות כיום. בכיר ברשות השנייה ציין כי הרמיזה לפיה הרשות פועלת ממניעים לא עניינים אינה במקומה.

עם זאת, היום פורסם במעריב, כי הרשות השנייה תשנה את הליך מכרזי הרדיו האזורי בגל ב'. בין היתר, ישונה מערך היועצים הכלכליים ויועצי התוכן, שיעברו בדיקות קפדניות יותר לפני מינויים.

"עד שתהיה החלטה נגיע לבית גיל הזהב"

מהרשות השנייה נמסר: "איננו מתייחסים לנושאים הקשורים במכרזי הרדיו האזורי".

משה שלונסקי, יושב ראש קבוצת רדיו הבירה, אמר לוואלה! ברנז'ה: "אנחנו חוששים שעד שתהיה החלטה במכרז נהיה כולנו בבית גיל הזהב. כל מי שמסתכל על לוחות הזמנים מבין שיש פה משהו מעוות. מכרז נכון ליום שמגישים אותו, לא שנה אחרי".

עובד לוי, מנכ"ל רדיו ירושלים, אמר: "התמודדות עם מכרז ארוך כל כך, היא אינה פשוטה בלשון המעטה. צוות התחנה צריך להתמודד עם לחץ עצום ואי וודאות תקופה ארוכה וזה מעבר לנזקים כלכליים שנגרמים לתחנה. יחד עם זאת, כגוף משדר אנו ממשיכים לעשות רדיו חי ובועט, התחלנו ליישם חלק מההתחייבויות שלנו במכרז ואנו נערכים כעת לסיקור תקשורתי מקיף של הבחירות המקומיות בירושלים והסביבה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully