וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק! המפרסמים רוצים פרסום ב-HOT ו-yes

אופיר בר-זהר

11.8.2008 / 12:45

במכתב לשר התקשורת מחזקים האיגודים את ידיו במאמץ להוביל רפורמה בשוק הטלוויזיה. באגודים צופים כי בעקבות המהלך יגדל שוק הפרסום בטלוויזיה

איגודי הפרסום והשיווק העבירו היום מכתב לשר התקשורת אריאל אטיאס ובו ביקשו לחזק את ידיו בניסיון להוביל רפורמה בשוק הטלוויזיה. במכתב שעליו חתומים מנכ"לית אגוד השיווק, תלמה בירו, יו"ר אגוד השיווק, ירון דור, מנכ"ל אגוד חברות הפרסום, יגאל בר און ויו"ר אגוד זה, רמי שלמור, נרשם כי "אנו מבקשים להביע בפניך את תמיכתנו, ולחזק את ידיך במאמציך להוביל רפורמה רחבה ואחראית בשוק הטלוויזיה בישראל, במטרה להפכו לשוק פלורליסטי וליברלי".

עוד טוענים האיגודים כי "בימים אלה עולה ביתר שאת נחיצותה של רפורמה מקיפה בשוק הטלוויזיה, ובראש וראשונה פתיחת ערוצי פרסום נוספים בכבלים ובלוויין, שכן הצמצום הדרמטי המסתמן בתחרות הקיימת כיום בטלוויזיה עלול לפגוע בראש ובראשונה בצופה". ב"צמצום הדרמטי המסתמן" מכוונים האיגודים לאפשרות שערוץ 10 יאבד את זיכיונו בעקבות אי עמידתו במחויבויותיו הנגזרות מתנאי הזיכיון. יש לציין שגם אם מהלך זה ייצא לפועל צפוי לצאת מכרז חדש שבו יינתן הזיכיון להפעלת הערוץ לקבוצה חדשה.

עמדתם של המפרסמים ומשרדי הפרסום אינה מפתיעה, מאחר והם צפויים להיות המרוויחים הגדולים מהכנסת פרסומות לכבלים וללוויין - ענף הפרסום יקבל פלטפורמה נוספת ושני מתחרים חדשים ורעבים בדמותן של yes והוט, בעוד שהמפרסמים יזכו לגידול בהיצע הערוצים שבהם יוכלו לפרסם. האיגודים צופים שהמהלך הנרקם יביא לתוצאות חיוביות: "פתיחת הטלוויזיה הרב ערוצית לפרסום תאפשר לעשרות חברות בסדר גודל קטן ובינוני לפרסם לראשונה במדיה הטלוויזיונית. אנו צופים שסך כל ההשקעה בפרסום בטלוויזיה תגדל, ואז שוק הטלוויזיה יצא נשכר כמו גם הצופה שייהנה מתכניות ערכיות יותר והפקות משמעותיות יותר, וממחיר חבילה נמוך יותר".

בנוסף ממליצים באגודים על הקמת ועדה ציבורית שתבחן את הנושא לעומק, ומזהירים מפני קבלת החלטות חפוזה: "אנו קוראים לך לכנס בדחיפות את ועדת התקשורת הציבורית עליה הכרזת מספר פעמים בחודשים האחרונים. ועדה אשר המלצותיה יהיו פרי לימוד מעמיק של הנושא, שונה תכלית השינוי מן המחטף המתוכנן, החפוז והשטחי, עליו אנו לומדים לאחרונה מן התקשורת. אנו קוראים לך להוביל רפורמה מקיפה ואמיצה בטלוויזיה, אשר בצד שכלול התחרות בה תגן על הערוצים המסחריים הקיימים, תחזק אותם ולא תחשוש להקל את המחויבויות הרגולטוריות החלות עליהם".

טרם התקבלה תגובת משרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully