וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן חן מחלק סוכריות

ענת קם

11.8.2008 / 16:33

yes ו-HOT יורשו להגדיל ההשקעה בקולנוע. החברות גם יורשו להאריך את משכה של סדרת דרמה קצרה אחת מ- ששה פרקים ל-13 פרקים

המועצה לשידורי כבלים ולווין שוקלת לבצע תיקונים בכללי חובות ההשקעה של HOT ו-yes ביצירה טלוויזיונית ישראלית מקורית ומזמינה את הציבור להציג את עמדתו. מהמועצה נמסר, כי עדכון הכללים נועד להתאים את הדרישות בתחום הפקות המקור לצרכים המשתנים של התעשייה המתבטאים בהשתנות הז'אנרים והרגלי הצפייה.

בין השינויים הנשקלים: הגדלת מכסת ההשקעה המרבית בפיתוח תסריטים לאחוז אחד מסכום ההשקעה בסוגות מורכבות, במקום חצי אחוז כפי שהיה עד עתה. בנוסף, נשקלת הסרת המגבלה הקיימת כיום להשקעה בסרטי קולנוע. כיום ההשקעה בסרטי קולנוע מוכרת לצורך המכסה המופנית לסרטי טלוויזיה ודרמות מורכבות.

עוד שוקלת המועצה, לאפשר הפקת "סדרת דרמה קצרה" אחת הכוללת עד שלושה עשר פרקים. "דרמה קצרה מוגדרת כיום כסדרת דרמה המונה בין שניים לששה פרקים שאורך כל פרק בה ארבעים וחמש דקות רצופות לפחות, ומגוללת עלילה המשכית. סעיף נוסף הוא לאפשר השקעה של עד רבע מסכום ההשקעה המרבית בסרטי תעודה מורכבים, בהפקת סדרות תעודה שאורך כל פרק שבהן שלושים וחמש דקות רצופות במקום אורך של ארבעים ושמונה דקות.

מהמועצה נמסר כי נתקבלו אצלה בקשות שונות של חברות הכבלים והלוויין לעדכון כללי הפקות מקור הנובעות משיקולים של חופש יצירתי ותוכני וגמישות תוכנית.
המועצה שוקלת בקשות אלו, תוך ראייתה את החשיבות ביצירה הישראלית המקורית והרצון לשמור ולהגן על עשייה ברוכה זו, לטובת כלל הגורמים המעורבים ביצירה ובשידור טלוויזיה ולטובת הצופים. לפני מספר שבועות קיבלה המועצה החלטה הקובעת כי שיעור חובת החברות בהשקעה בהפקות מקור לשנת 2009 יעמוד על שמונה אחוזים מהכנסותיהן מדמי מנוי, זאת למרות שבשנת 2007 עברו שתיהן את המכסה המינימלית והשקיעה כל אחת כתשעה אחוזים.

יושב ראש המועצה ניצן חן: "כמות היצירה הישראלית המקורית ואיכותה הלכה וגדלה בשנים האחרונות, בד בבד עם סכומי הכסף שמשקיעות חברות הכבלים והלוויין בעשייה, וזאת לתועלתם של כל העושים במלאכה וציבור הצופים. עם זאת צריך להתאים את כללי הפקות המקור לצרכים המשתנים של התעשייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully