וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדריק-וושינגטון: 76 קילומטרים של מחלוקת

ענת קם

11.8.2008 / 19:16

עדיין מתלבטים מי צודק? לפניכם תמליל הדברים שאמר רביב דרוקר לגבי ועידת קמפ דיוויד ואף קטע הוידאו עצמו. בסוף תוכלו להצביע ולהשפיע

"....כשעוברים לשליחנו המיוחד בועידת קמפ דיוויד, אתה בעצם נמצא או באיזה קניון, או באיזה מלון חצי שעה נסיעה מקמפ דיוויד, אתה לא רואה את קמפ דיוויד גם לא עם טלסקופ, ואתה יודע כמעט כלום, כי אחת ליום בא הדובר האמריקני למקום כזה ומדבר שעתיים על התפריטים ומה אכלו האנשים ולא אומר מילה על סאבסטנס, ולא אומר מילה על מהות אז אחרי שבוע רזי ברקאי שהיה, אני הייתי שליח גלי צה"ל ורזי נסע איתי לקמפ דיוויד, החלטנו שנמאס לנו לישון בפרדריך ושנעשה לילה אחד בוושינגטון ויגידו ש, בסדר, נו. כשאומרים שליחנו בקמפ דיוויד מה זה משנה אם אתה משדר ממלון בפרדריך או ממלון בוושינגטון? היו שליחים ישראליים שעשו את כל ועידת קמפ דיוויד בוושינגטון.

בן כספית: אפשר גם מתל אביב

כן. אז נסענו לוושינגטון ובאמת, אכלנו ארוחת ערב טובה ובילינו, וכל אחד רצה לפרוש לעיסוקיו ואז אני מקבל טלפון מהמערכת באחת עשרה בלילה שעון וושינגטון, שש בבוקר שעון ישראל, ואומרים לי שבעצם השמיים נפלו, במובן העיתונאי, ידיעות אחרונות, שני העיתונאים הכי בכירים של ידיעות אחרונות מפרסמים שבעצם הפסגה נכשלה. ברק חוזר בלי הסכם, זאת הכותרת הראשית מילה במילה.

כמו שאתם רואים, אני שייך לאותם סובייטולוגים, הקהילה הנידחת הזאת שיודעת כל פרט לגבי קמפ דיוויד, והנכחדת גם, ולמה השמיים נופלים? כי לבן כספית, אולי היה מקבל טלפונים ממעריב הוא צריך לחשוב אם זה נכון או לא, יש לו יום שלם להתמודד עם הידיעה הזאת, עד שלמחרת ייצא לו העיתון. לטלוויזיה יש עד מהדורת הערב להתמודד עם הידיעה הזאת. המסכנים האמיתיים אז זה רדיו, כי עוד שנייה יעלו אותי ברדיו ויגידו לי "ידיעות אחרונות מפרסם הבוקר, ומה לך יש להגיד?" ואני לא יודע, אין לי כלום מה להגיד. זאת האמת. האמת היא שאין לי כלום מה להגיד, אז אתה מתקשר לגדי, שהיה מחוץ לקמפ דיוויד מסיבות שלא כאן המקום לפרטן ואתה שואל אותו "מה?" והוא אומר לך "לא יודע, אני לא מכיר כזה דבר אבל אני לא יודע", משהו כזה, לא? זאת אומרת, מין הכחשה רפה, לא משהו בוטה. עכשיו, מה רץ לך בראש, שהראש שלך הרי חושב רק ספינים, הרי אין שום דבר חוץ מספינים, אני חושבת אם יעשו גוגל מה המילה המדוברת ביותר זה כבר לא אוקיי, זה ספין. לפחות בישראל. רץ לך בראש שהנה ברק עושה את משבר המזוודות שלו כדי להלחיץ את כולם, אבל מצד שני עומדים נחום ברנע ושמעון שיפר, שני עיתונאים ברמה הכי גבוהה, והם לא מסייגים את זה. אין שם "אולי", אין שם "מקורות", יש שם טור פרשנות שכבר מסכם את הפסגה וכבר מדבר על הקואליציה שאחרי.

אז בייאוש הגדול של 'אתה לא יודע מה לעשות', אז אמרנו "נתקשר לקמפ דיוויד". מה יכול להיות, זאת אומרת, אין לנו באמת מקורות מידע אמיתיים שיכולים להגיד לנו מה קורה שם, והיה לנו את הטלפון רק של המרכזיה, ולכל משלחת יש רק קו אחד, והתקשרנו, ולפעמים האמריקאים הם יותר מדי מסודרים, ענה איזה מזכיר ואמרנו לו "Can we speak with prime minister Ehud Barak?" "Hold on please", טק מעביר אותנו. ואנחנו מגיעים לעוד אחד, "Can we please speak…" שתים עשרה בלילה או משהו כזה, "Hold on please", מעבירים אותנו הלאה, בסוף בסוף אנחנו מגיעים לעינת גלוסקא. שאתם יודעים מי זאת אבל היא האישה היחידה במשלחת הישראלית בקמפ דיוויד והיא אחראית על לכתוב את כל מה שצריך לכתוב. היא אומרת לנו נחמד מאוד, אחלה תרגיל, תלכו מפה.

אנחנו עושים את אותו תרגיל והפעם אנחנו אומרים "Can we speak with Mr. Amnon Lipkin Shahak?" ומעבירים אותנו מאחד לשני ובאותו זמן אנחנו כבר משדרים ברדיו על הדרמה הגדולה בקמפ דיוויד, האורות דולקים כל הלילה, רזי ברקאי אומר, הוא מסתכל בחלון של המלון, ואומר לאילנה דיין "אני מפה רואה את הרכבים עולים ויורדים ולשנייה אינסטינקטיבית אני מסתכל גם ואז אני מבין שאין סיכוי בעולם לראות משם את החצר, לא את קמפ דיוויד. ואנחנו מגיעים לאמנון ליפקין שחק, דרמה ענקית אנחנו מפתחים, הוא מרים את הטלפון ישן לגמרי, הוא אומר כאילו "מה? מה אתם רוצים? אני לא מאמין ש, זה לא בסדר" אנחנו אומרים תשמע, ידיעות אחרונות, הכל מוקלט כמובן, ידיעות אחרונות, אנחנו בלחץ וזה, הוא אומר לנו לא, קשה פה מאוד אבל לא עוזבים ולא נעליים והכל בסדר ואנחנו נשארים פה.

------------------------------------------------------------------------

עכשיו הצביעו - מי לדעתכם חיפף? רביב דרוקר או ידיעות אחרונות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully